formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee ik heb een award bios, dan moet je naar boot gaan en dan door middel van je plus en min toets de floppy bovenaan zien te krijgen
 
Je drukt tijdens het opstarten op DEL,F1,F2,F8,F10 (al naargelang merk) en je komt in bios. Daar ga je naar 'Advanced Bios Features'. Daarin verander je de bootsequence zo dat hij eerst naar A: (of Floppy) kijkt. Dat is dus 'First Boot Device'. Bij oudere Bios'en moet je met PG UP/PG DN de volgorde veranderen (bv A:/C:/CD-ROM).'Boot Up Floppy Seek' moet 'Enabled' zijn. Als dit allemaal staat zoals bv op dit plaatje, dan SAVE je (meestal F10) en start je op met je disk die je net hebt gemaakt. (Zie www.bootdisk.com).

De rest staat uitgebreid hier uitgelegd

bios_advanced.JPG
 
Laatst bewerkt:
dank u ik had het ook net maar is niet meer nodig;)
 
Oke mensen heel erg bedankt ik ga mijn best doen. Ik hoop dat t gaat lukken.
Kan niet achter deze computer blijven om t te laten horen maar morgen zal ik laten weten of het gelukt is
Modem he! Zucht


1000* thnks!!!!

PS Ben nog steeds geen jongen!!!!
 
Your Welcome :)

(Ach je moet toch wat. Ze moeten dit ook gewoon in de FAQ opnemen. Mods misschien een idee? :thumb: )
 
Ik begrijp uit dat hele verhaal dat je al wel vanaf CDROM kunt booten? Dan ontgaat mij de reden om in de BIOS te willen, maar dat terzijde.
Als je vanaf CD kunt booten, dan kun je ook naar her Recovery Console (met de R), en daar kun je met het commando format c: gewoon je C:-schijf formatteren. En anders kun je in het partitiescherm de bestaande partitie verwijderen en opnieuw aanmaken. Daarna wordt deze automatisch geformatteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan