• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule + 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazmez

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
All,

Heb een excel sheet gemaakt om mijn lotto te controleren op winnen van extra loten of geld.
Nu speel ik met 12 lotto rijen en deze verwijzen naar een tablad waar ik de trekkings getallen ingeef.
Dus de eerste trekking verwijst naar tablad Trekkingen $B3 (=AANTAL.ALS('Lotto nummers'!$B$3:$G$3;Trekkingen!B$3).

Nu wil ik voor trekking 2 deze formule kopieren maar moet Trekkingen $B3, $B4 worden. Zou dus een verwijzing naar deze formule willen maken + 1 !!

Nu kopieer ik dit en zit handmatig van $B3 te veranderen in $B4.

Iemand een oplossing ?

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groet,

Michel

Beste tazmez,

Als je de formule die je gebruikt naar beneden kopieert, dan verandert $B3 automatisch in $B4. Dus ik begrijp je probleem niet als je de tweede trekking in B4 neerzet.

Misschien kun je je bestand zippen en uploaden?

Groeten,

Richard

Richard,

Dat klopt maar ik wil betreffende formule niet naar de volgende rij kopieren maar 14 rijen daaronder.
Zoals gezegd, speel met 12 loten dus kopieer ik de eerste 12 rijen. (formule van eerste 2 rijen zijn dus:Rij 1: =AANTAL.ALS('Lotto nummers'!$B$3:$G$3;Trekkingen!B$3)
Rij 2: =AANTAL.ALS('Lotto nummers'!$B$4:$G$4;Trekkingen!B$3)

Deze 2 rijen wil ik dus naar bijv. rij 4 (in excel sheet) kopieeren maar wel dat Trekkingen!B$3, Trekkingen!B$4 wordt.

Snap et Vous :)

Michel

richard1970 zei:
Beste tazmez, Misschien kun je je bestand zippen en uploaden?

Dit kan ik enkel onderschrijven. Dan kunnen we er met zijn allen eens naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan