• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule cumulatief verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

belcitas

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Wie kan mij helpen met bijgaand bestand
Er wordt diverse malen tegen elkaar gespeeld en het is de bedoeling dat het eindtotaal van week 1
Kolom AG Automatisch wordt doorgeboekt naar het cum bestand
Maar het probleem is dat de namen van de spelers elke week weer in een andere cel staan omdat na het einde van het spel in week 1 er weer nieuwe teams gevormd worden en ik krijg het niet voor mekaar dat de getallen van de nieuwe week in de goede kolom van bv week 2 komen en ook bij de juiste speler
Zie bijgaand voorbeeld bestandje

Bekijk bijlage test versie 1.xlsx

in het blad "spel" zie ik ronde nr is dat soms een weeknr?
zo niet, waar staat dan het weeknr?

Niet helemaal
als ik wk3 invul op AG3 dan gaan de punten naar week 3 cumulatief maar de punten in wk1 en wk 2 zijn weg
Het is de bedoeling dat die blijven staan

Daar was ik al bang voor.
Helaas gaat mijn kennis hierin nog niet zover, dus hopelijk dat de experts je verder kunnen helpen, succes.

deze zal beter zijn, had niet gezien dat op stand de spelers gekoppeld waren aan het blad spel. Of is daar een reden voor?

Bijlagen

formule kumulatief werken

Dank U voor uw reactie
ik ben er mee aan de gang gegaan maar het blad spelers waarvan ik de formule van iemand heb gekregen werkt niet in dit bestand
ik had het in dit proefbestandje gedownload maar nu werkt het niet meer
Het zou de spelers elke keer moeten wisselen voor nieuwe partijen
Daar probeer ik achter te komen wat ik fout doe want het bestand waarin jij het kumulatieve hebt verwerkt zou ik graag verder willen gebruiken
ik ben ook maar een leek dus alles is welkom

Uw geplaatste test versie is een xlsx bestand daar kunnen geen macro's in.

formule kumulatief werken

Ik heb wat uitgeprobeert maar de punten kloppen volgens mij niet bij het kumulatieve gedeelte
bij spelers wordt nl naar elke wedstrijd nieuwe tegenstanders gekozen
dus bij een volgende ronde staan ze weer in andere volgorde maar moeten de punten ook mee
ik heb bestandje toegevoegd misschien heeft u een oplossing voor mij of een tip wat ik fout doe

Bijlagen

Waarom ben je niet consequent? Week 1, wk 11, wk12, wk320, wat valt op deze manier te vergelijken? Heb je per week 30 speelrondes of gaat het om 320 weken? De code voor het opslaan stelt niets voor als je eerst even duidelijk maakt wat nu wat is.

[Edit] de code en/of formules om weer nieuwe teams samen te stellen staat er nog steeds niet in.

[Edit2] Waarom reageer je niet op de reacties in jouw andere vragen?

Laatst bewerkt:
formule kumulatief

Sorry dat het niet helemaal duidelijk overkomt maar het is de bedoeling dat er per week maximaal 30 partijen gespeeld kunnen worden welke verdeeld zijn onder de 6 teams
Het totaal per persoon moet dan per week naar kumulatief geboekt kunnen worden maar elke week worden de partijen opnieuw samengesteld dit wil ik doen via het bestand spelers
Het bestand spelers loopt nog niet maar daar ben ik mee bezig
Het gaat erom dat de weektotalen per persoon op de juiste plaats in het cumulatieve bestand worden geboekt
Ik hoop dat het iets duidelijker is

Speler "A" speelt 30 rondes tegen speler "B" . De volgende week worden er nieuwe teams samengesteld. Is het zo?

formule kumulatief

Nee speler a speelt 10 wedstrijden idem speler b enz
in rij a2 en a3 staan de teams die tegen elkaar spelen

Erg veel informatie geven doe je niet. Het lezen van de reacties en daar een zinvol antwoord op geven is blijkbaar ook al te veel moeite.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("spel")
    For Each cl In .Columns(2).SpecialCells(-4123)
      Set f = Sheets("cum stand").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole)
      f.Offset(, Split(.Range("AG3").Value)(1)) = cl.Offset(, 31).Value
    Next
    On Error Resume Next
    Range("C3:AF28").SpecialCells(2, 1).ClearContents
  End With
End Sub

Ik heb het een aantal keer geprobeerd en lijkt mij goed te werken.

De code van Vena geeft bij mij een foutmelding maar kan aan mijn excel (2007) liggen.

Bijlagen

@emields, Het ligt niet aan mijn code maar je hebt het originele bestand aangepast. In kolom B stonden formules met een verwijzingen naar de tab 'spelers'. Als je die weglaat dan is er niets dynamisch meer aan. Als je een macro opneemt, schoon deze dan eerst op tot je iets hebt wat op VBA lijkt. Voor het sorteren van een bereik volstaat 1 regel. Alle Selects, Activates , ActiveWindow.SmallScroll en weet ik wat er nog meer in staat kan je allemaal weglaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan