• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule doorvoeren en lege cellen overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeilo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Goede middag,

ik heb een database waar lege regels instaan omdat deze later nodig zijn of leeg komen indien geen voorraad bv.
uit diverse tabbladen wordt info gehaald en uiteindelijk een verkoop magre toegevoegd.

attached een uitgekleed voorbeeld:
ik zoek een manier zodat wanneer de cel in kolom leeg is , de formule niet wordt doorgevoerd. of iig de verkoop cell niet zichtbaar is.

help
dankBekijk bijlage tstxmpl.xls

Probeer het eens met:
Code:
=ALS(C10="";"";C10+E10)

Richard

Richard, Mijn dank is groot!!

Ik heb ook nog een verwijzing dmw een index-match zoek opdracht met een dergelijk geval.
in de index zijn cellen leeg die later ingevuld gaan worden, echter krijg ik fout melding #N/B omdat de cel leeg is.
Heb je enig idee hoe ik kan voorkomen dat wanneer er in cel AC789 leeg is, er ook niets wordt in gevult en wanneer er wel data ingevuld wordt de index-match zoekt?
deze I-M werkt goed behalve bij lege cellen.
=INDEX('Airline fuel'!$B$2:$C$546;VERGELIJKEN(AC789;'Airline fuel'!$B$2:$B$546;0);2)

Never mind,. ik heb m gevonden.

=ALS(AC791="";"";INDEX('Airline fuel'!$B$2:$C$546;VERGELIJKEN(AC791;'Airline fuel'!$B$2:$B$546;0);2))

Never mind,. ik heb m gevonden.

=ALS(AC791="";"";INDEX('Airline fuel'!$B$2:$C$546;VERGELIJKEN(AC791;'Airline fuel'!$B$2:$B$546;0);2))

Goed dat je zelf de oplossing hebt gevonden.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Graag nog even de vraag op opgelost zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan