• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule een aantal keer laten kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobi-wan

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2005
hoi,

voor een fotoalbum op mijn site moet ik een XML file vullen met gegevens.
Nou heb ik een tabblad gemaakt waarop de gegevens kunnen worden ingevuld
(foto nummer, fotonaam en omschrijving)
om nou een juiste export naar een XML file te maken moet ik een formule waarin die gegevens worden gebruikt een aantal keer naar een ander tabblad kopieren. (het aantal toe te voegen foto's)
dit aantal wil ik best wel opgeven in een cel, maar als hij het uit het eerste tabblad zou halen zou het nog mooier zijn.

Is er iemand die mij opweg kan helpen met het kopieren van de formule.

Ik heb een voorbeeld toegevoegd maar daarin heb ik zelf een aantal regels gevuld met de formule. dit is lastig omdat ik dan steeds de regels die ik niet gebruik moet verwijderen voordat ik het tabblad kan gaan omzetten naar een XML file.

Alvast bedankt voor de reactie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Foutje, ik probeerde een excel file te uploaden, ik heb nu een zipfile toegevoegd

WiGi,

Bedankt voor de snelle reactie.
Maar ik ben er nog niet helemaal.
Eigenlijk wil ik dat je d.m.v. het aangeven van het aantal, de formule dat aantal keer kopieerd naar het samenvoegblad. Zodat dat een actief veld blijft voor als je nog iets aan het invoerblad mocht wijzigen. En zodat ik niet alsnog op het samenvoegblad zelf moet gaan kopieren als ik een bepaald aantal overschrijd.

ik hoop dat je mij nog even verder kan helpen.

Wigi,

Sorrie maar ik zie geen verschil. ook de Macro uit beide versies is hetzelfde

Er is code bij Blad1 gekomen. Die code in de Module mag weg.

Wigi,

Bedankt, dat is de oplossing.
Nou wil ik alleen nog de formule plaatsen en niet de uitkomst zodat de waarden actief blijven maar daar moet ik wel uitkomen.

Harstikke bedankt:thumb:

Wigi,

Sorrie, ik had tevroeg gejuicht. ik heb nou nog steeds het samenvoegblad met de formule reeks nodig.
eigenlijk wil ik dus alleen het invulblad hebben en dan de resultaten op het samenvoegblad.
nou moet ik nog steeds rekening houden met het aantal regels op het samenvoeg blad.

Tobi

Ik zal het anders uitleggen.

Ik wil graag op het invoerblad aangeven op hoeveel regels in het samenvoegblad de formule moet worden gekopieerd.

Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$1" Then
        With Sheets("samenvoegblad")
            Application.EnableEvents = False
            .Range("A1").Copy .Range("A1").Resize(Target.Value)
            .Range(.Range("A1").Offset(Target.Value), .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)).ClearContents
            Application.EnableEvents = True
        End With
    End If
End Sub

Wigi

Wigi,

Dat is hem helemaal. sorrie voor de spraak verwarring.
Dit is inderdaad wat ik zocht. bedankt:thumb: :thumb:

groeten,

Tobi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan