• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule gebruiken om waarde in een opmerking te laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Goedenmiddag allemaal,

Op mijn werk gebruiken we Excel lijsten, waarmee we bestellingen plaatsen. Deze bestellingen worden gebaseerd op een geschiedenis van de afzet, verdeeld over kwartalen per jaar.

Een aantal van onze leveranciers zijn heel lastig qua uitleveren, waardoor we regelmatig kwartalen hebben waar een bepaald artikel niet op voorraad is geweest.

Ik zou graag met mijn muis over deze cellen (dus: kwartaal 1 - kwartaal 2 - kwartaal 3 - kwartaal 4) willen hooveren, en dat er dan een pop-up (opmerking) naar voren komt, waar de gemiddelde voorraad in komt te staan van dat kwartaal. Is dat mogelijk?

Ter verduidelijking heb ik een Excel bestandje toegevoegd;
Bekijk bijlage Gemiddelde voorraad.xlsx

Hierin staat een voorbeeldje uitgewerkt. Ik heb daarin al een opmerking gezet die de gemiddelde voorraad laat zien.

Is zoiets uberhaupt mogelijk? Of misschien weet iemand een andere/betere oplossing :)?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jelle

Niet gek, bedankt! Ik ben alleen bang dat het ten koste gaat van de snelheid van de lijsten, die al vrij groot/uitgebreid zijn. Maar ik kan hier zeker eens mee expirimenteren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan