Hallo Knappe koppen,
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:
Bovenstaande code leest in de opgegeven directory de .xls files in en toont de uitkomst in kolom A. Het onderstuk van de code doet een formule plaatsen op B2 waarbij het projectnummer uit het bestandnaam word geprojecteerd.
Ik ben opzoek naar code die uitzoekt hoeveel .xls bestanden zijn ingelezen en aan de hand van de uitkomst, de formule in kolom B kopieert.
Wie kan mij helpen.
opmerking: MS Excel 2003, en wellicht kan de code veel doeltreffender zoals die nu is, ik ben een absolute leek op vba gebied.
Bedankt
Matthijs E
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:
Code:
Code:
Sub filesinlezen()
On Error GoTo fout
'clear alles in de range a en B
[A:B].ClearContents
'Excel files inlezen van opgegeven directory
c0 = ""
With CreateObject("scripting.filesystemobject").GetFolder(InputBox("Welke directory zoeken ?", "FileSearch", "D:\Test\XLS"))
For Each fl In .Files
If Right(fl.Name, 4) = ".xls" Then c0 = c0 & fl.Name & "|"
Next
'Cellen A1 + B1 voorzien van titel
Cells(1, 1).Value = "File"
Cells(1, 2).Value = "Project"
' geef de waarden weer van de ingelezen directory
[A2].Resize(UBound(Split(c0, "|"))) = WorksheetFunction.Transpose(Split(c0, "|"))
End With
'onderstaande draagt zorg dat de formule =DEEL(A2;1;10)wordt geplaatst op cel B2
Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=MID(RC[-1],1,10)"
fout:
End Sub
Bovenstaande code leest in de opgegeven directory de .xls files in en toont de uitkomst in kolom A. Het onderstuk van de code doet een formule plaatsen op B2 waarbij het projectnummer uit het bestandnaam word geprojecteerd.
Ik ben opzoek naar code die uitzoekt hoeveel .xls bestanden zijn ingelezen en aan de hand van de uitkomst, de formule in kolom B kopieert.
Wie kan mij helpen.
opmerking: MS Excel 2003, en wellicht kan de code veel doeltreffender zoals die nu is, ik ben een absolute leek op vba gebied.
Bedankt
Matthijs E