formule kopieren, alleen waarde behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkF

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Ik heb een werkblad waar ik mijn basisgegevens op invul, wanneer ik deze gereed heb,wil ik deze kopiëren naar een nieuw werkblad.

de naam van het nieuwe werkblad dient dan het weeknummer te krijgen uit cel D24.
dit is echter een formule =WEEKNUMMER(D24;1) en moet een waarde worden.

en hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik het werkblad kopieeër ik dan voorkom dat als een werkblad bestaat hij dan een foutmelding geeft?
Graag zou ik dan een msgbox willen laten verschijnen met de melding dat dit niet kan omdat het weeknummer als bestaat en dat daarmee de macro ook stopt...

in de bijlage het bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben onder de indruk van wat de macro nu presteert.
echter... hij doet nog niet exact wat ik wil.

ik heb het bestand weer toegevoegd. de macro moet altijd vanuit het tabblad orgineel worden opgestart. en dan moet na het drukken op de button het hele blad worden gekopieerd naar een nieuwe sheet met de naamgeving van het weeknummer.
maar als het weeknummer al in de tabbladen voorkomt moet er inderdaad de messagebox getoont worden met dat deze week al bestaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het werkt !!

Beste Ronald,

Bij deze wil ik je van harte bedanken met de hulp.
Alles werkt perfect! Mijn collega en ik hebben hier weer veel van geleerd.
inderdaad de foutafhandeling en het omzeilen van de foutmelding.

Nogmaals hartelijk dank voor je hulp!
:) :) :) :) :) :) :)

Is dit niet eenvoudiger ?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  On Error Resume Next
  If Target.Address = "$D$4" Then
    Sheets(Format([D4], "ww")).Activate
    If Err.Number > 0 Then Sheets("origineel").Copy , Sheets(Sheets.Count)
  End If
End Sub
Als de datum in werkblad 'origineel' verandert, wordt het blad met de naam van de overeenkomsitge week geselekteerd.
Als dat werkblad niet bestaat wordt een foutcode gegenereerd. Als er een foutcode is, wordt het werkblad 'origineel' gekopeerd achter het laatste werkblad.
Probeer de gebruiker zo min mogelijk 'lastig te vallen' met meldingen, mededelingen, invoerverzoeken, etc.

Laatst bewerkt:
Beste snb,

ik heb zojuist jou code in mijn bestand geplaatst maar ik krijg hem niet werkend.
Tevens ben ik het helemaal met je eens dat je de gebruiker zo min mogelijk moet lastig vallen.

zou je het bestand ook kunnen plaatsen.
nu kom ik er helaas niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan