Formule met variabel bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maglor

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik probeer in twee cellen van mijn werkblad telkens een eenvoudige formule in te voegen. Het aantal cellen dat hij in die formules moet gebruiken, kan wel steeds veranderen. Daarom ben ik met het volgende naar voor gekomen:

Code:
Sheets("Completed Timesheet").Activate

With ActiveSheet
    .Range("J12", .Range("Q12").End(xlDown).Address).Clear
    .Range("J11:Q11", .Cells(11, 2).End(xlDown).Offset(0, 15).Address).FillDown
    .Range("G3").Formula = "=SUM(" & .Range("P11", Range("P11").End(xlDown)).Address & ")"
    .Range("M3").Formula = "=COUNTA(" & .Range("B11", Range("B11").End(xlDown)).Address & ")"
End With

In G3 moet dus dit komen (aangenomen dat P300 de laatst ingevulde cel is): =SUM(P11:P300).

In het 'Immediate' venster wordt deze code perfect uitgevoerd. De formule komt in de cel te staan en wordt correct berekend.

Laat ik de code lopen, krijg ik echter een Error 1004. (Application defined or object defined error).

Code:
Sheets("Completed Timesheet").Activate

With ActiveSheet
    .Range("J12", .Range("Q12").End(xlDown).Address).Clear
    .Range("J11:Q11", .Cells(11, 2).End(xlDown).Offset(0, 15).Address).FillDown
    .Range("G3").Formula = "=SUM(" & .Range("P11", Range("P11").End(xlDown)).Address & ")"
    .Range("M3").Formula = "=COUNTA(" & .Range("B11", Range("B11").End(xlDown)).Address & ")"
End With
Probleem opgelost...

Code:

moet zijn

Code:
   .Range("G3").Formula = "=SUM(" & .Range("P11", Range("P11").End(xlDown)[B].Address[/B]).Address & ")"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan