• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost formule minimale waarde obv datum in toekomst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn formule werkt gewoon, je had alleen de bereiken moeten aanpassen aan de nieuwe situatie.
Zie bijlage
Code:
=FILTER(B2:C13;(C2:C13=MIN(ALS((B2:B13>VANDAAG());(C2:C13))))*B2:B13>VANDAAG())

Je hebt Excel 365 dus dat ik verwacht dat dat dan ook bij jou werkt.

NB: ALs je de gegevens in een tabel zet en dan de formule daarop afstemt dan hoef je niet iedere keer de formule aan te passen als de plaats of de grootte van de tabel wijzigt.

Als er nog vragen, of opmerkingen zijn dan verneem ik dat wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik leer er weer van alles bij, dank daarvoor. Wat ik echter zoek is een verwijzing naar de eerstvolgende toekomstige datum dat er een negatief saldo optreed, inclusief het betreffende saldo. Met de huidige aanwijzingen krijg ik de datum en het saldo van wanneer deze het laagste is.

Laatst bewerkt:
Waarom heb je je vraag veranderd ?

ik zoek een verwijzing naar de eerstvolgende toekomstige datum dat er een negatief saldo optreed, inclusief het betreffende saldo.
Wat bedoel je met "inclusief het betreffende saldo"?

Als je dat niet had opgeschreven, dan begreep ik het, maar ik begrijp nu niet wat dat toevoegt.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel daarmee dat ik wil weten dat als er op een bepaalde datum een negatief saldo ontstaat, wat dat saldo op dat moment is.

Probeer deze formule:

=FILTER(B2:C13;(B2:B13=MIN(IF((B2:B13>VANDAAG());(B2:B13))))*B2:B13>VANDAAG())

[Er is 2 keer C2:C13 gewijzigd in B2:B13]

Geeft als resultaat 8-aug -25

Lijkt me iets voor voorwaardelijke opmaak: >today()*<0

Bij mij werkt het nog niet helemaal. Als de eerste toekomstige datum namelijk wel een positief saldo heeft dan geeft hij die aan. Verander de datum in cel B5 naar bijvoorbeeld 07-08 dan veranderd ook de uitkomst van de formule mee

Ik heb de hele formule omgegooid, maar deze werkt.

Code:
=INDEX(SORTEREN(FILTER(B2:C13;((B2:B13)>VANDAAG())*(C2:C13<0)));1)

Alle dagen mogen ook door elkaar staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan