• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule stoppen indien een veld is ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebocek1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Beste gebruikers,

ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen te schetsen.

ik werk met drie cellen A2, B2 en D2

in cel A2 en B2 vul ik zelf een datum in en in cel D2 is de volgende formule =ALS(A2=0;"";A2-VANDAAG())

Dus moet in D2 de dagen afgeteld worden. Tot hier is simpel en dat lukt me wel.

Maar dan!!! :-)

Zolang er niks wordt ingevuld in D2 moet de formule blijven aftellen. Maar als ik een waarde invul in B2 zou de waarde in D2 niet meer mogen aftellen en moet hij zijn huidige waarde blijven behouden.

Ik heb al van alles opgezocht en geprobeerd maar dit lukt me niet.

Dit moet wel automatisch gebeuren (dus niet dat ik met de hand kopieer en alleen waarde plak doe)

Waarschijnlijk kan ik dit met visual basic oplossen maar is er zo geen simpelere formule of iets anders dat iemand weet en dat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Groetjes

Erdinc

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    5,3 KB · Weergaven: 47
Je hebt een mooie foto gemaakt.

Je zult ergens vandaan moeten halen op welk moment B2 is/wordt ingevuld.

Als je B2 invult en bijvoorbeeld in C2 dan invult op welke dag je B2 hebt ingevuld, dan zou het bijvoorbeeld met deze formule kunnen.
=ALS(OF(ISLEEG(B2);ISLEEG(C2)); ALS(A2=0;"";A2-VANDAAG());A2-C2)

Kijk maar of het wat is.

Bijlagen

Joost 1,

Ik heb het juist geprobeerd en dat ziet er goed uit. Formule is niet te ingewikkeld en het werkt.

Heel erg bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes

Erdinc

Beste ebocek,

Om even te reageren op uw "attendeer moderator" melding.
U kunt vragen zelf op opgelost zetten door op het grote vraagteken naast de titel van uw vraag (eerste bericht) te drukken.

Prettige dag verder :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan