Beste gebruikers,
ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen te schetsen.
ik werk met drie cellen A2, B2 en D2
in cel A2 en B2 vul ik zelf een datum in en in cel D2 is de volgende formule =ALS(A2=0;"";A2-VANDAAG())
Dus moet in D2 de dagen afgeteld worden. Tot hier is simpel en dat lukt me wel.
Maar dan!!!
Zolang er niks wordt ingevuld in D2 moet de formule blijven aftellen. Maar als ik een waarde invul in B2 zou de waarde in D2 niet meer mogen aftellen en moet hij zijn huidige waarde blijven behouden.
Ik heb al van alles opgezocht en geprobeerd maar dit lukt me niet.
Dit moet wel automatisch gebeuren (dus niet dat ik met de hand kopieer en alleen waarde plak doe)
Waarschijnlijk kan ik dit met visual basic oplossen maar is er zo geen simpelere formule of iets anders dat iemand weet en dat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt voor jullie hulp...
Groetjes
Erdinc
ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen te schetsen.
ik werk met drie cellen A2, B2 en D2
in cel A2 en B2 vul ik zelf een datum in en in cel D2 is de volgende formule =ALS(A2=0;"";A2-VANDAAG())
Dus moet in D2 de dagen afgeteld worden. Tot hier is simpel en dat lukt me wel.
Maar dan!!!

Zolang er niks wordt ingevuld in D2 moet de formule blijven aftellen. Maar als ik een waarde invul in B2 zou de waarde in D2 niet meer mogen aftellen en moet hij zijn huidige waarde blijven behouden.
Ik heb al van alles opgezocht en geprobeerd maar dit lukt me niet.
Dit moet wel automatisch gebeuren (dus niet dat ik met de hand kopieer en alleen waarde plak doe)
Waarschijnlijk kan ik dit met visual basic oplossen maar is er zo geen simpelere formule of iets anders dat iemand weet en dat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt voor jullie hulp...
Groetjes
Erdinc