• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurielo

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Hallo,

Ik heb hier een goed werkende formule, hij werkt echter alleen in excel 2007. Een collega heeft alleen excel 2003. Als ik hem opsla als 2003 bestand is deze functie te lang. Is er een manier om deze functie zo in te korten dat hij ook in excel 2003 toegepast kan worden. Het gaat hier om een tekstvergelijking.

ALS(C23=C8;"Tekening OV";ALS(C23=C9;"Tekening 1";ALS(C23=C10;"Tekening 1";ALS(C23=C11;"Tekening 1";ALS(C23=C12;"Tekening 1";ALS(C23=C13;"Tekening 1";ALS(C23=C14;"Tekening 1";ALS(C23=C15;"Tekening 2";ALS(C23=C16;"Tekening 2";ALS(C23=C17;"Tekening 3";ALS(C23=C19;"Tekening 3";ALS(C23=C20;"Tekening 4";ALS(C23=C21;"Tekening 4";"Selecteer bovenstaande cel")))))))))))))

Ik hoor het graag,

Jurie

Zoiets:?
=ALS(C23=C8;"Tekening OV";ALS(C23=C9:C14;"Tekening 1";ALS(C23=C15:C16;"Tekening 2";ALS(C23=C17:C19;"Tekening 3";ALS(C23=C20:C21;"Tekening 4";"Selecteer bovenstaande cel")))))

Allereerst bedankt voor je reactie,

alleen het werkt niet! Er staat #waarde!. Het is de bedoeling dat gecontroleerd wordt of C23 gelijk is aan bijvoorbeeld C15 of aan C16 is. als dat zo is moet: "Tekening 2" weergegeven worden.

Wat voor waarden staan in C8 t/m C20 ?

Getallen en tekst. Het zijn energieaansluitingen van Essent. Dus bijvoorbeeld >3*250A (173 kVA) t/m 630 kVA en nog een hele zwik van deze! Omdat deze tekst nogal lang is om uit te schrijven in een formule heb ik die in een tabel gezet zodat ik een vergelijking kan maken. Een aantal van deze aansluitingen behoren bij dezelfde tekening. Dus bijvoorbeeld >3*250A (173 kVA) t/m 630 kVA en >630 kVA t/m 1750 kVA behoren bij tekening 3.

Is het nog te volgen

Het hele bestand zet ik liever niet op de site, want ik heb er veel tijd in moeten steken om deze waardes allemaal uit te zoeken

Werkt dit niet? Met gegevensvalidatie?(ik heb ook 2007 dus kan het niet controleren)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit is maar 1 tabel, in werkelijkheid staan er nog een paar naast en die lopen niet synchroon met elkaar dus je kan het er niet zo naast zetten. Het gaat er dus om, om die tekening naam in een aparte cel (in jouw bestand C18) te krijgen die weer naar een eindontwerpblad wordt gekopieerd.

Maar die gegevensvalidatie lijst is gewoon uit te breiden.. Je hebt toch een vaste lijst met "waardes" waar een tekening bij hoort? Of zit het anders?

Ja, het is inderdaad een vaste keuzelijst maar ik heb geen idee hoe je dat bedoeld:confused:, vandaar.
Zou je een voorbeeldje kunnen geven?

alvast bedankt

Zie post 7.
-Je maakt een lijst met waardes
-Hier zet je naast welke tekening bij welke waarde hoort
-Via gegevensvalidatie maak je een lijst van al die waardes, dus dan kan je selecteren welke waarde je wil.
-Hier naast zoek je via "vertikaal zoeken" op welke tekening erbij hoort.

Snappie? of niet?:cool:

="Tekening " & kiezen(vergelijken(C23;C8:C21;0);"OV";1;1;1;1;1;1;2;2;3;3;4;4)

Het begint te dagen in de verte :eek: nou ik zal een poging ondernemen of het lukt.

In ieder geval bedankt voor de moeite:thumb:

Zoals SNB voorsteld is het helemaal geweldig, dat zocht ik eigenlijk.

Super bedankt. Ik sta er steeds versteld van hoe jullie je verdringen om mij te helpen.

KLASSE!!!
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

zo dat hebben jullie wel verdiend ;)

Nee hoor de ene helft van de duimen is voor jou:p
Je hebt toch ook je best gedaan mij te helpen? Dat waardeer ik zeer! :eek::eek::eek::eek::shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan