• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor verplaatsen van waarde naar tabblad totaal 2009.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trebeg

Verenigingslid
Lid geworden
5 feb 2009
Goedenavond,

Mijn vraag is het volgende in het tabblad op naam word alles ingevuld en opgeteld tot een totaal (dik gedrukt in kolom L).
Deze waarde wil ik op het tabblad totaal 2009 bij de juiste naam en onder de juiste maand hebben.
Zoals je ziet gaat dit wel maar op deze manier moet ik voor iedere persoon, circa 60 personen, de formule opnieuw intypen.:(
Bijvoorbeeld bij Steen J.onder Jan. ='Steen J.'!L13 onder Febr. ='Steen J.'!L18 enzovoorts.
voor de volgende naam moet ik weer opnieuw beginnen.
Is er een snellere manier?:confused:

Heb een voorbeeld bestand gemaakt en bijgevoegd in 2007 en compitabel met 2003.

Bijlagen

Willem goedemorgen,

Zoals ik het nu zie werkt het perfect ga later op de dag verder uitproberen.:):thumb:

Zou je de formule ook nog kunnen vertalen voor mij ik begrijp hem niet helemaal.:o

Alvast hartelijk bedankt.:thumb:

Hallo Willem,

De formule werkt prima:thumb:

Maar nog een vraag, het kan gebeuren dat een tabblad met naam ontbreekt want dit gaat over gewerkte dagen in het buitenland, hoe pas je de formule aan zodat er bijvoorbeeld een nul komt te staan.

Willem zoals je ziet heb ik hem zelf al opgelost:)
Leuk als zoiets lukt:)

=ALS(ISFOUT(INDIRECT("'"&$B37&"'!"&E$2));"0";INDIRECT("'"&$B37&"'!"&E$2))

Code:
=IF(ISERROR(INDIRECT("'"&$B4&"'!"&C$2));0;INDIRECT("'"&$B4&"'!"&C$2))
Deze formule zal je daarbij helpen (in cel C4)

Ik zie dat je het zelf ook al gevonden hebt.
Een opmerking de 'nul' hoeft niet tussen haakjes "0" ==> 0

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan