• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor verwijzing rij in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

miguera

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Ik wil graag in een cel van werkblad 1 een verwijzing naar een rij in werkblad 2.
Als ik de formule ='2'!F66+'2'!F67+'2'!F$8 lukt het wel, maar ik wil niet hoeven optellen maar alleen iets in de vorm van ='2'!F66:F$8. als ik dit echter intyp krijg ik #VALUE?.

Dus mijn vraag: wat is de correcte formule om te verwijzen naar een rij in een ander werkblad?

Je kan zeggen

=SOM(Blad2!F8:F66)

Je telt dan alle waarde in werkblad 2 die in de cellen F8 t/m F66 zitten bij elkaar op.

maar ik wil niet hoeven optellen maar alleen iets in de vorm van ='2'!F66:F$8. als ik dit echter intyp krijg ik #VALUE?. Dus mijn vraag: wat is de correcte formule om te verwijzen naar een rij in een ander werkblad?
Dat gaat inderdaad niet lukken: je kunt in een cel verwijzen naar een cel elders, dus je moet een rij maken met gelijke lengte en daarin een verwijzing per cel maken.

ik krijg dan: #NAME?
de formule krijgt ook automatisch weer haakjes:
=SOM('blad2'!F66:F68)

is er nog een andere oplossing?

ik wil dus in 1 cel een optelling van een rij in een ander werkblad

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan