• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo Excellers,

Ik wil graag met een formule voorwaardelijk opmaak in een bepaalde cellen de kleuren groen, rood of geen kleur weer geeft.

kolom A =doel
kolom B = werkelijk

Als cel A4= 20 dan dient cel B4 als het getal lager is dan 20 of gelijk aan 20 groen kleuren en hoger als 20 rood. Echter als er in Cel A4 nog niets staat (dus blanco) dient cel B4 geen kleur te krijgen.

Welke formule kan ik toepassen in de voorwaardelijke opmaak omdit te realiseren.

Alvast bedankt.
Jan E

Ik heb dan maar zelf een voorbeeldbestand gemaakt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Emields,

Bedankt voor de formule.
Jou voorbeeld werkt goed zoals ik heb gevraagd, echter heb vergeten te vermelden als cel B1(jou voorbeeld) geen waarde staat dat deze cel b1
dan ook geen kleur dient te krijgen. Nu wordt cel b1 groen als er geen waarde instaat.
Weet je welke formule er dan in de voorwaarde dient te staan ?

alvast bedankt,
Jan E

Laatst bewerkt:
hoi Emields,

Dankjewel, dit is precies wat ik bedoel.
groet
Jan Evers.

Hoi Emields,

Bij nader inzien mijn vraag verkeerd gesteld.
Het is namelijk zo dat het getal cq doel niet voor die tijd is bepaald.
Dus de formule zou moeten zijn:
als B1 groter is dan A1 dient kleur rood te zijn.
Als B1 kleiner of gelijk is aan A1 kleur groen
Als B1 geen waarde staat dient er geen kleur te zijn.

Weet je hier ook een formule voor.

Alvast bedankt !
Jan E

Hoi Emields en overigen,

De oplossing door Emields was goed, echter het team heeft toch nog een andere wens.
Omschrijving van de wens staat in de bijlage, denk dat als jullie dat lezen wel duidelijk is wat de bedoeling is.

Alvast bedankt voor de hulp.
Jan Evers

Bijlagen

De oplossing door Emields was goed, echter het team heeft toch nog een andere wens.
Omschrijving van de wens staat in de bijlage, denk dat als jullie dat lezen wel duidelijk is wat de bedoeling is.

Omdat mij nu duidelijk is wat de bedoeling is:
Dit forum is geen gratis softwareburo voor bedrijven.
Ik ken nog wel een goede programmeur die dit voor jouw baas tegen betaling kan fixen.

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Jammer dat je zo reageerde, het is niet voor mijn baas.
Ik doe namelijk vrijwilligwerk bij een voetbalvereniging en hiervoor ben ik bezig.

Groet,
Jan E

Dan voeg je toch een extra regel aan de VO toe. Zonder extra kolommen en met het % kan je spelen.

Bijlagen

Hoi Allen,

Iedereen die een bijdrage heeft geleverd bedankt, oplossing V&A is perfect !!

Groet,
Jan Evers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan