• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verwarrend? (helemaal niet).
Code:
=ALS(OF(P3>0;Q3>0);"";ALS(C3>0;"X";""))
 
Haha, ja sorry. Maar hoe krijg ik wat je nu vermeld erin, dit wil me niet lukken.
 
Kopiëren vanaf forum.
Plakken in D3.
 
Laatst bewerkt:
Perfect!!! :thumb: Het is gelukt. Bedankt!

Ik heb nog een vraagje. Is het ook mogelijk om van kolom C, waar de datum in staat en telling te laten lopen zodat er in kolom O een X of een symbool komt te staan, bijv. na 3 dagen?
 
In O3:
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3<VANDAAG()-2;"X";""))

Ga nu naar bed.
Bekijk het vanavond wel weer.
 
Harry, Dank je! Werkt perfect.

Is het ook mogelijk 3 dagen telling in kolom N, dus van kolom C (datum) min kolom P (datum) en dat er een 'X' komt te staan als de datum binnen 3 dagen valt? Dus wanneer ik kolom P invul er automatisch een 'X' komt te staan in kolom N als het binnen 3 dagen valt.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
In N3:
Code:
=ALS(OF(C3="";P3="");"";ALS(P3-C3<4;"X";""))
 
Het werkt! Bedankt. Is het ook mogelijk de kolommen N en O te blokkeren wanneer deze beide ingevuld worden? Dus dat bijvoorbeeld de datum in kolom P geweigerd wordt ofzoiets.

Groetjes
 
Bedoel je het zo?

Als in de kolommen N & O een 'X' staat, dat je de datum niet meer kunt veranderen in kolom P ?
Als je dubbelklikt lukt het wel.
 

Bijlagen

  • lichtblauw..rar
    41,8 KB · Weergaven: 13
Hoi Harry,

Nee, dit is niet de bedoeling. In kolom Q plaats ik een ´X´ dus die moet ik wel kunnen invullen. Het probleem is wanneer er een verkeerde datum wordt ingevuld, bijv. in kolom C staat 2-11-2010 en kolom P vul ik een verkeerder datum in bijv. 4-11-2010 inplaats van 5-11-2010, dan komen er in kolom N en O een ´X´ en dat mag niet. Zou je ook de range willen verander tot 5000, ik krijg het niet voor elkaar.
 
Plaats je daar dan altijd de datum van de dag zelf?
 
Hoi Harry,

nee, niet altijd, kan ook een datum van het verleden ingevuld worden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn excuses als ik een beetje dom overkom.

Je wil een formule in kolom N,O, die een 'X' moet geven als de datum van kolom P minus datum kolom C kleiner is dan drie.

En nu mag er geen 'X' verschijnen als je een verkeerde datum typt.

Hoe moet Excel weten of dit een verkeerde datum is!
Is dit dan een datum in de toekomst.
 
Hoi Harry, je hebt gelijk. Dit kan ook niet zoals ik het wil. Is het misschien wel mogelijk dat vanaf de derde dag een telling gaat lopen in kolom Q en in die kolom het aantal dagen wordt vermeld tot dat er een datum in kolom P wordt geplaatst? En zou je de range willen aanpassen tot 5000.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, maar dan moet die macro eruit die kolom Q nu wist als kolom P niet leeg is.
 
In R3:
Code:
=ALS(OF(C3="";P3>0);"";ALS(VANDAAG()-C3>3;VANDAAG()-C3;""))

Voor 5000 rijen:
Druk Alt+F11.
Klik dubbelklik links in venster op 'Blad1'.
Hier staat een code.
Verander 3000 in 5000.
 
Werkt goed! :) Alleen bij het invullen van de datum in kolom P verdwijnt de telling in Kolom R. Graag zou ik dat de telling wel stopt, maar dat het aantal wel in kolom R blijft staan. Is dit mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens.

Vervang de code in moduleblad 'Blad1' door onderstaande code.
Kopiëren vanaf forum, plakken in moduleblad.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 Dim c As Range
      If Not Intersect(Target, Range("C3:C5000")) Is Nothing Then
     For Each c In [C3:C5000]
    If c > 0 Then
   c.Offset(, 15).Formula = "=IF(RC[-15]="""","""",IF(TODAY()-RC[-15]>=3,TODAY()-RC[-15],""""))"
  End If
 Next
End If
    
If Not Intersect(Target, Range("P3:P5000")) Is Nothing Then
     For Each c In [P3:P5000]
      If c > 0 Then
        c.Offset(, 1).ClearContents
       c.Offset(, 2) = c.Offset(, 2).Value
      End If
     Next
  End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hoi Harry, code erin geplakt en ziet er goed uit. Alleen krijg ik het niet voor elkaar met de range. Sommige kolommen werken dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan