• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je iets specifieker zijn.
 
Hoi Harry, ik heb het al opgelost. Kolom vergeten door te trekken.

Is het ook mogelijk als de datum ingevuld wordt er in kolom E automatisch een weeknummer verschijnt?
En is het ook mogelijk de cellen waar een formule in zit te beschermen tegen invullen. Ik heb de cellen geblokkeerd en bladbeveiliging aangezet, maar dat wil niet want ik krijg een fout melding i.v.m. macro's.
Is dit op een andere manier te beveiligen?
 
Laatst bewerkt:
Zo:

Code:
=WEEKNUMMER(A1)

A1 is de cel waar de datum staat.
 
Vul in cel A1 in: 06-11-2010
zet deze eenvoudige formule in cel E1
Resultaat weeknummer 46

Eventueel met celeigenschappen cel A1 instellen op datum.
 
Hoi, de datum staat in kolom C3 en als ik in cel E3 de formule plak en deze aanpas in C3 werkt het echt niet. Fout naam melding.
 
Dan lijkt het er toch op dat je iets niet goed doet, kijk maar eens naar het bijgevoegde voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Weeknummer.xls
    15,5 KB · Weergaven: 21
Hoi, het werkt echt niet. Als ik de datum verander krijg ik al dezelfde fout. Komt het door excel 2003 misschien?
 
Het komt niet door Excel 2003 want mijn bestand is ook gemaakt met 2003.

Stuur jouw bestand eens op.
 
Ik heb jou bestand en als ik de datum verander of formule kopieer krijg ik al een foutmedling #NAAM? ongeldige naam terwijl ik de celleneigenschappen op datum heb gezet.
 
Nogmaals stuur jouw bestand eens op want ik heb dat probleem niet.
 
weeknummer is een formule uit de Analysis toolpack,

Vink dus bij invoegtoepassingen Analysis Toolpack aan (indien engelse versie formule aanpassen aan =weeknum(..)

Op de site van Wigi www.wimgielis.be staat een bestandje met allerlei workarounds voor de analysis toolpack formules
 
Bedankt! Het werkt, alleen klopt het weeknummer niet, maar heb ik opgelost door andere formule. Alleen heb ik nu deze melding als de cel leeg is #GETAL! dat is niet goed toch?


Groeten
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je afvangen met een stukje formule:

Code:
=ALS(E3="";"";hier jouw formule)
 
Hoe bedoel je? dit is de code die ik gebruik.

=INTEGER((C3-DATUM(JAAR(C3-WEEKDAG(C3-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(C3-WEEKDAG(C3-1)+4);1;3))+5)/7)
 
Zo bedoel ik:

Code:
=ALS(C3="";"Vul een Datum in";INTEGER((C3-DATUM(JAAR(C3-WEEKDAG(C3-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(C3-WEEKDAG(C3-1)+4);1;3))+5)/7))

P.S.: zet je code niet als tekst neer maar in een code box. Selecteer je code en klik dan op #
 
Als je vraag is opgelost zet hem dan even op opgelost, dank U.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan