Dames en heren,
Ik ben al dagen op zoek naar het antwoord op de volgende vraag;
Ik wil graag opsommingen sorteren in Excel (2003). Ik weet dat het werkt via data sorteren. Maar wanneer ik dit doe sorteert hij op basis van de cel waar hij naar verwijst.
Dus bijvoorbeeld als volgt:
Vier spelers spelen een toernooi, 1 x tegen elke speler. Dit levert uiteindelijk alle spelers een bepaald aantal punten op.
De stand is bijvoorbeeld als volgt;
1 Speler 1: 4 pnt
2 Speler 2: 0 pnt
3 Speler 3: 6 pnt
4 Speler 4: 2 pnt
De punten zijn een opsomming van de behaalde punten per speelronde die daarachter bij elkaar zijn opgeteld. In cel K22 t/m M22 worden de punten per speelronde berekend (aan de hand van de ingevulde stand via de als-formule). Deze worden in N22 opgeteld. Vervolgens zet ik in het tabelletje stand in cel Y22 het totaal aantal punten (dus =N22). (Daarachter ook nog het doelsaldo).
Nu wil ik dus als volgt gesorteerd zien;
1 Speler 3: 6 pnt
2 Speler 1: 4 pnt
3 Speler 4: 2 pnt
4 Speler 2: 0 pnt
Dat sorteren lukt me dus niet. Volgens mij sorteert hij dan op =N22, waardoor de stand blijft zoals hij is, maar niet zoals ik hem wil zien.
Hieronder de bijlage (als het goed is) voor extra uitleg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Koning10
Bekijk bijlage Map1.xlsx
Ik ben al dagen op zoek naar het antwoord op de volgende vraag;
Ik wil graag opsommingen sorteren in Excel (2003). Ik weet dat het werkt via data sorteren. Maar wanneer ik dit doe sorteert hij op basis van de cel waar hij naar verwijst.
Dus bijvoorbeeld als volgt:
Vier spelers spelen een toernooi, 1 x tegen elke speler. Dit levert uiteindelijk alle spelers een bepaald aantal punten op.
De stand is bijvoorbeeld als volgt;
1 Speler 1: 4 pnt
2 Speler 2: 0 pnt
3 Speler 3: 6 pnt
4 Speler 4: 2 pnt
De punten zijn een opsomming van de behaalde punten per speelronde die daarachter bij elkaar zijn opgeteld. In cel K22 t/m M22 worden de punten per speelronde berekend (aan de hand van de ingevulde stand via de als-formule). Deze worden in N22 opgeteld. Vervolgens zet ik in het tabelletje stand in cel Y22 het totaal aantal punten (dus =N22). (Daarachter ook nog het doelsaldo).
Nu wil ik dus als volgt gesorteerd zien;
1 Speler 3: 6 pnt
2 Speler 1: 4 pnt
3 Speler 4: 2 pnt
4 Speler 2: 0 pnt
Dat sorteren lukt me dus niet. Volgens mij sorteert hij dan op =N22, waardoor de stand blijft zoals hij is, maar niet zoals ik hem wil zien.
Hieronder de bijlage (als het goed is) voor extra uitleg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Koning10
Bekijk bijlage Map1.xlsx