• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formules verticaal zoeken + als ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harry,

Werkt fantastisch !!!

maar hij neemt rij 22 niet mee ? Alhoewel we aanduiden B22:H
Ik heb nagekeken dat rij 22 groter is als 0, en da klopt, en toch start de sub maar op rij 23 ....

Tom

Als ik B22 verander door B21, werkt hij wel perfect, alhoewel de waarde start op B22 tot B123, Raar ?

Update:
ben hier aan testen, en klein foutje gevonden, denk ik ?
Als aantal bv 3 is, en stock 1, geeft hij toch 3 keer de rij, en in feite moet hij maar 1 rij geven ...

Laatst bewerkt:
Tom,

Maak van de 5 een 7.
Code:
c00 = c00 & Replace(String(sn(j, [COLOR=#ff0000]5[/COLOR]), " "), " ", " " & j)

harry,

PRIMA !!!! :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

harry, is het veel moeite om de sub te laten kijken of de data al aanwezig is in "importlabels", moest dit lukken schakelen we dubbele data uit en besparen we op afdrukken labels, kolom artikelnaam is een UNIEK nummer, dus kunnen naar daar verwijzen denk ik, en als de data al aanwezig is, dan een msgbox laten verschijnen "Artikels al aanwezig"

Moest dit kunnen, kan ik de macro ook gebruiken in mijn export naar stockbeheer2017 ....

Maar vooral hartelijk dank voor de medewerking, we hebben al een gans parcours afgelegd met allemaal werkende modules, ... denk maar aan Inkoopboek, Calculatiemap, Stockbeheer2017, Importlabels, Catalogus, InputConsulente, enz
Dit weekend ga ik alles TESTEN, stuk voor stuk, op eventuele fouten of kleine aanpassingen waar nodig ... + mijn procedureboek bijwerken (dat ik later nog weet wat,waar, hoe :rolleyes::rolleyes:

Gans ons proces is geautomatiseerd :thumb::thumb::thumb::thumb:

Er is nog 1 werkmap waar we nog niet over gesproken hebben, de map die mijn vrouw invult bij "levering van goederen", maar daar kom ik later op terug, nu eerst alles testen van weekend, en dan maandag hopelijk in PRODUCTIE, joepie

Nogmaals, super bedankt voor de medewerking, en tot ..... Straks, want vragen zullen er toch komen vrees ik :o:o:o:o

groetjes,

Tom, Patrick & Elle

Dat is haast niet meer te doen door je laatste code (geen unieke gegevens meer).

jammer, jammer

en op artikelnaam misschien ? als artikelnaam al aanwezig is, dan sub stoppen, en msgbox geven "artikels al aanwezig"
De schrijfwijze van artikelnaam is overal identiek, omdat deze gekopieerd wordt vanuit de map van Elle (Elle bepaalt de artikelnaam, deze wordt in ons proces altijd gekopieerd, zodoende er geen schrijffouten optreden), dus artikelnaam ook unieke waarde ?

Ik probeer maar te helpen he ;););)

Tom

Zoals jij het bestand op het forum hebt gezet is kolom artikelnaam een formule met volgens mij vert.zoeken in een bestand die ik niet bezit of open heb staan.
Die formule verwijst naar kolom A, die een of meerdere zelfde rijen heeft door de laatste code, dus artikelnaam krijgt ook meerdere zelfde resultaten.

Toch maar een gedachte.
Als je de gegevens van een blad hebt weggeschreven komt in kolom G de naam van het blad.
Bij een volgende kopieeractie wordt een melding gegeven dat de gegevens al aanwezig zijn.

Code:
Sub A()    'TestExportImportLabels() 'hsv
Dim sh As Worksheet, c As Range, rng As Range, sn, st, j As Long, c00 As String
Application.ScreenUpdating = False
Set sh = ActiveSheet
With GetObject(ThisWorkbook.Path & "\ImportLabels.xlsx")
.Windows(1).Activate
  With .Sheets("test")
   Set c = .Columns(7).Find(sh.Name)
    If c Is Nothing Then
Set rng = .Cells(Application.Max(2, .Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Offset(1).Row), 6)
        If Len(sh.Name) = 9 Then
 sn = sh.Range("B22:H" & Application.Max(22, sh.Cells(123, 2).End(xlUp).Row))

For j = 1 To UBound(sn)
        c00 = c00 & Replace(String(sn(j, 7), " "), " ", " " & j)
      Next
   st = Application.Transpose(Split(Trim(c00)))
 .Cells(Application.Max(2, .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row), 1).Resize(UBound(st)) = Application.Index(sn, st, 1)
 .Cells(Application.Max(2, .Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Offset(1).Row), 6).Resize(UBound(st)) = Application.Index(sn, st, 7)
 .Cells(Application.Max(2, .Cells(Rows.Count, 7).End(xlUp).Offset(1).Row), 7).Resize(UBound(st)) = sh.Name
    End If
  Else
   MsgBox "deze gegevens zijn al aanwezig!"
  End If
 End With
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Harry,

sorry dat ik nu maar antwoord, maar even heel druk met inkooporders, dus tijdsgebrek ;););)

Net je aanpassing geprobeerd, en is werkelijk prima :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
Volledig in orde.

Kan terug aan de slag, bedankt !!!!

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan