• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formules worden niet juist berekend.

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
De formules in een excel bestand worden niet juist berekend. De ene keer wel en de andere keer niet.

Het is een document met verwijzingen naar andere werkbladen.

Bijvoorbeeld op blad 2 staat =Blad1!A1
De waarde uit blad1!a1 wordt niet meegenomen, maar als ik bijvoorbeeld de a weghaal en direct weer intyp in de formule wordt de waarde wel meegenomen.

Automatisch berekenen staat aan.

Weet iemand hoe dit kan ontstaan en nog beter hoe kan ik dit oplossen?

Staat "Externe verwijzingen bijwerken" ook aan?
Te vinden onder Extra, Opties, Berekenen, Werkmapopties (onderaan).

Heb je de velden misschien uit een ander bestand ingelezen? Dan zou een "formaatprobleem" kunnen optreden.

Wanneer dat zo is, en de velden zijn numeriek, dan is daar een eenvoudige oplossing voor.

Jan en Bob,

Bedankt voor jullie reacties.
De vinkjes staan aan en het document is helemaal gemaakt in Excel er is niets geimporteerd uit een ander programma.
Er is door de gebruiker wel thuis aan het document gewerkt. Met een andere versie van Excel.
Misschien is het probleem daardoor ontstaan.

Ik heb aangeraden om verder te gaan met een oudere versie van het document, toen alles nog wel goed werd berekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan