formulier dat per email stuurt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber1

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik wil een formulier maken op een site met html maar ik wil geen meerkeuzen maar ik wil dat er een invulscherm is maar nu komt het probleempje ten eerste ik heb geen flauw idee hoe je zo'n invelscherm maakt en ten twede ik wil die antwoorde kunnen terug lezen ik dacht eerst er aan om ze op een site te zetten maar mischien is e-mail beter heeft er iemand een idee voor een code? Laat maar wat 8ter

Als je geen flauw idee hebt hoe je een formulier maakt dan stel ik voor dat je je eerst eens gaat verdiepen in HTML.

Dat je het verwerken niet goed weet is te begrijpen maar dat je geen formulier kunt samenstellen is een ander verhaal.

Als je geen flauw idee hebt hoe je een formulier maakt dan stel ik voor dat je je eerst eens gaat verdiepen in HTML.

Dat je het verwerken niet goed weet is te begrijpen maar dat je geen formulier kunt samenstellen is een ander verhaal.

Ik weet we'll hoe je zo'n vak naakt niet uit mijn hoofd maar op frontpage staat het aleen het probleem is ik weet niet hoe zo'n vak een variabel moet worden en hoe je die met een druk op de knop de variabel verstuurt per e-mail en dat je naar een site word gestuurt waar staat : bedankt voor het invullen,staat.en daar heb ik geen verstand van;)

Laatst bewerkt:
Een formulier in Frontpage is nou niet bepaald een formulier bestaande uit fatsoenlijke code maar dat terzijde...

Het versturen zal via een Server-side programeertaal moeten gebeuren. Dus het is de vraag of jouw hosting PHP of ASP ondersteund... (Met PHP zul je hier sneller geholpen worden dan met ASP)

Een formulier in Frontpage is nou niet bepaald een formulier bestaande uit fatsoenlijke code maar dat terzijde...

Het versturen zal via een Server-side programeertaal moeten gebeuren. Dus het is de vraag of jouw hosting PHP of ASP ondersteund... (Met PHP zul je hier sneller geholpen worden dan met ASP)

Maar je kan dus niet een programa maken .html of .php dat een formulier is endat als je op oke drukt het vertsuurt zonder dat het op internet staat

Dan moet je op je computer een webserver zetten die PHP ondersteunt. Dan kun je het testen zonder dat het op internet staat (Kwestie van de poort voor de webserver dichtgooien...)

Voor het snelle testen gebruik ikzelf USBwebserver. Die hoef je niet te installeren (Kwestie van opstarten en hij doet het) en heeft alle mogelijkheden die ik nodig heb. (Ondersteunt PHP en MySQL + heeft PHPMyAdmin voor het beheer van een database)

Maar goed, dan nog: "Heeft je hosting PHP ondersteuning?"

Als je hosting dat wel heeft dan kun je hier wel even je formulier neerzetten dan wil ik wel een mailscriptje erom heen zetten... (Zet dan a.u.b. niet de Frontpage code hier neer maar gewoon dat je een invulveldje wilt hebben voor zus en een selectievakje voor zo)

Dan moet je op je computer een webserver zetten die PHP ondersteunt. Dan kun je het testen zonder dat het op internet staat (Kwestie van de poort voor de webserver dichtgooien...)

Voor het snelle testen gebruik ikzelf USBwebserver. Die hoef je niet te installeren (Kwestie van opstarten en hij doet het) en heeft alle mogelijkheden die ik nodig heb. (Ondersteunt PHP en MySQL + heeft PHPMyAdmin voor het beheer van een database)

Maar goed, dan nog: "Heeft je hosting PHP ondersteuning?"

Als je hosting dat wel heeft dan kun je hier wel even je formulier neerzetten dan wil ik wel een mailscriptje erom heen zetten... (Zet dan a.u.b. niet de Frontpage code hier neer maar gewoon dat je een invulveldje wilt hebben voor zus en een selectievakje voor zo)

en welke code moet ik dan gebruiken???

Nou de dingen die je op het formulier wilt hebben, dus in gewone woorden...

Ga je nog antwoord geven op het vetgedrukte gedeelte?

Nou de dingen die je op het formulier wilt hebben, dus in gewone woorden...

Ga je nog antwoord geven op het vetgedrukte gedeelte?

Even voor de informatie srry dat het zo laat is ik heb geen server aleen gratis host aleen ik wil eigenijk dat formulier in een soort programa maar niet exe maar html of php is dat mogeijk?

Ja, je wilt dat formulier op internet hebben draaien en wanneer men hem invult dat er een mailtje naar jou wordt verstuurd met de ingevulde dingen... Dit gebeurt dan al via HTML en PHP.

Daarom is het de vraag of jou hosting wel PHP ondersteunt, doet hij dat niet dan kun je alleen een mailformulier maken zonder dat je de resultaten netjes naar je toe laat sturen. Dan zul je bij de action= van het formulier mailto:{jouwemailadres} moeten zetten maar dan krijg je dus de resultaten in een bijlage in 1 lange rij gestuurd...

Ja, je wilt dat formulier op internet hebben draaien en wanneer men hem invult dat er een mailtje naar jou wordt verstuurd met de ingevulde dingen... Dit gebeurt dan al via HTML en PHP.

Daarom is het de vraag of jou hosting wel PHP ondersteunt, doet hij dat niet dan kun je alleen een mailformulier maken zonder dat je de resultaten netjes naar je toe laat sturen. Dan zul je bij de action= van het formulier mailto:{jouwemailadres} moeten zetten maar dan krijg je dus de resultaten in een bijlage in 1 lange rij gestuurd...

Je snapt me niet ik wil het niiiieeeet op internet zetten maar ik wil het naar mijn vrienden0sturen (een bestand niet site) en dan wil ik dat ze het invullen en dan kan ik zien wat voor antwoorden ze hebben gegeven het kan mischien ook op een anderen manier als het maar niet voor iedereen te zien is en natuurlijk niet met eewn w8woord beveiligt is

Wat nou:" Je snapt me niet"?!

Waarom zet je dan dit in je beginpost?
Ik wil een formulier maken op een site met html
Dus je wilt een formulier maken op een site maar het mag niet op internet... Als jij het niet goed uitlegt dan is het logisch dat je andere antwoorden krijgt dan dat je verwacht...

Als bovenstaande bericht je gehele vraag bevat dan vraag ik mij sterk af waarom je zo moeilijk doet...

Stuur die lui gewoon een mailtje met een vragenformulier en laat ze die terugsturen...

Wat nou:" Je snapt me niet"?!

Waarom zet je dan dit in je beginpost?

Dus je wilt een formulier maken op een site maar het mag niet op internet... Als jij het niet goed uitlegt dan is het logisch dat je andere antwoorden krijgt dan dat je verwacht...

Als bovenstaande bericht je gehele vraag bevat dan vraag ik mij sterk af waarom je zo moeilijk doet...

Stuur die lui gewoon een mailtje met een vragenformulier en laat ze die terugsturen...

Ja srry in het begin dacht ik het op internet te zetten aleen dat bleek heel moeilijk met een server enzo maar als er niks anders op is dan vraag ik het maar terug te sturen

Zo moeilijk is het op internet zetten niet, maar als jij het door bepaalde personen ingevuld wilt hebben dan kun je dat het beste gewoon naar die mensen sturen en daarin aangeven dat je hem ingevuld terug wilt hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan