Formulier HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zal het gewoon nog een keer herhalen, omdat jij het bent,

Ten tweede moet je in plaats van <?= dit gebruiken: <?php echo

dus niet <?php=

Dat komt omdat de $_POST array bij de eerste weergave nog niet bestaat.

Maak van:

PHP:
<?php echo $_POST['straatnaam']?>

eens:

PHP:
<?php echo (isset($_POST['straatnaam'])) ? $_POST[ 'straatnaam' ] : ''; ?>

en zo doe je dat ook bij de anderen. Dit is eigenlijk een verkort if-statement.

Hier staat: echo (als $_POST[ 'straatnaam' ] bestaat) ? dan $_POST[ 'straatnaam' ] : en anders niks.

Kheb ut veranderdt.
maar als ik wat invul en op verstuur klik, krijg ik GEEN mail en heb ik een raare link in me browser
http://87.208.200.52/%3C?=$_SERVER['PHP_SELF']?>

edit:
moet ik dan nu weer een nieuwe page maken
bedankt.php ??

Laatst bewerkt:
Je moet <?=$_SERVER['PHP_SELF']?> nog even op bovenstaande manier aanpassen.

oke dat is nu gefixt, maar als ik alles netjes invuld :d , klik ik op verzend, krijg ik weer geen mail!, en komt de onderstaande tekst boven aan te staan.
http://87.208.200.52/form.php
site zei:
Contact
Notice: Undefined index: telefoon in C:\wamp\www\form.php on line 21

Notice: Undefined index: postcode in C:\wamp\www\form.php on line 22

Notice: Undefined index: woonplaats in C:\wamp\www\form.php on line 23

Notice: Undefined index: straatnaam in C:\wamp\www\form.php on line 25

Notice: Undefined index: huisnummer in C:\wamp\www\form.php on line 26

Notice: Undefined variable: REMOTE_ADDR in C:\wamp\www\form.php on line 27

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 62

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 90

zo is het script nu - * script - pastebin *
bij dat oranje is de tekst weg. - * Screen *

Laatst bewerkt:
Tsja, er staat over nog name="onderwerp" dat gaat natuurlijk niet werken. Die moet je even veranderen in de juiste namen.

Op regel 6 moet echo weg.

Eens zien of de foutmelding dan weg is, want ik zie zo niet waar het anders aan kan liggen.

nee :confused:
Code:
Notice: Undefined variable: REMOTE_ADDR in C:\wamp\www\form.php on line 27
Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\form.php on line 30
edit:
maar dat is hiervan denk ik
PHP:
$ip = "$REMOTE_ADDR";
en
PHP:
if($naam != "" && $email != "" && $onderwerp != "" && $bericht != "")
maar moet dat niet worden
PHP:
if($voornaam != "" && $achternaam!= "" && $email != "" && $telefoon != "" && postcode!= "" && woonplaats!= "" && straatnaam!= "" && huisnummer!= "" &&  $bericht != "")
omdat ik ook dit heb
PHP:
$voornaam = $_POST['voornaam'];
$achternaam = $_POST['achternaam'];
$email = $_POST['email']; 
$telefoon = $_POST['telefoon']; 
$postcode = $_POST['postcode'];
$woonplaats = $_POST['woonplaats'];
$bericht = $_POST['bericht']; 
$straatnaam = $_POST['straatnaam']; 
$huisnummer = $_POST['huisnummer'];

Laatst bewerkt:
Maak van $REMOTE_ADDR eens $_SERVER[ 'REMOTE_ADDR' ]

en van maak van $naam != "" eens $voornaam != "" && $achternaam != ""

Oke,

PS: dat 2e zij ik al in mijn vorige post

EDIT:

Ik krijg nu alleen dit:
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING' in C:\wamp\www\form.php on line 27
en verder niks meer.....

hier nieuwe pastebin
* Pastebin *

EDIT2:
Error gefixt!
http://87.208.200.52/form.php

maar als ik nu op verstuur klik krijg ik deze errors
Code:
Notice: Use of undefined constant postcode - assumed 'postcode' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant woonplaats - assumed 'woonplaats' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant straatnaam - assumed 'straatnaam' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant huisnummer - assumed 'huisnummer' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Undefined variable: onderwerp in C:\wamp\www\form.php on line 35

Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\form.php on line 59

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 59

Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\form.php on line 85

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 85

Laatst bewerkt:
hmmm..
snap u'm niet helemaal..
maar ik zal even

edit:
$naam en $onderwerp
is dat verplicht dan om in je script te hebben?,
en zou je misschien het even willen fixen en dan ff in pastebin doen?? ;)

Waar geef je dat hier dan toch aan? Je vraagt of $naam en $onderwerp verplicht is... Volgens mij heeft dat weinig te maken met wat ik net aangaf. Flits had je al aangegeven, dat dat niet hoefde, maar dat de variabelen die je gebruikt wel moeten bestaan. $naam bestaat nu niet omdat je $voornaam en $achternaam gebruikt.

[EDIT]
Werkt het nu zoals je wilt dan?
[/EDIT]

als ik nu op verstuur klik krijg ik deze errors
Code:
Notice: Use of undefined constant postcode - assumed 'postcode' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant woonplaats - assumed 'woonplaats' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant straatnaam - assumed 'straatnaam' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Use of undefined constant huisnummer - assumed 'huisnummer' in C:\wamp\www\form.php on line 29

Notice: Undefined variable: onderwerp in C:\wamp\www\form.php on line 35

Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\form.php on line 59

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 59

Notice: Undefined variable: naam in C:\wamp\www\form.php on line 85

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\form.php on line 85
[edit]
Alvast bedankt voor het helpen met mijn bugged scriptje. ;)
[/edit]

Je moet niet steeds je nieuwe post ook aan een oude post toevoegen, kind of irritant...

Maarre, je hebt er

PHP:
postcode!= "" && woonplaats!= "" && straatnaam!= "" && huisnummer

staan, dat moet zijn:

PHP:
$postcode!= "" && $woonplaats!= "" && $straatnaam!= "" && $huisnummer

op regel 35 gebruik je de variabele $onderwerp, maar die bestaat niet, dus die kun je gewoon weghalen.

En op regel 85 gebruik je $naam weer terwijl die niet bestaat.

En over de mail() functie. Dat is vrijwel standaard, je zult in PHP.ini een werkende mailserver moeten specificeren.

En tenslotte, bij elke foutmelding staat duidelijk een regelnummer, dus je kunt op zich ook wel zien wat de fout is, want het wordt overduidelijk aangegeven.

Oke,
ik heb nu alle errors gefixt op deze 2 na
Code:

maar dat was van de mail
wat bedoelde je precies met mail server,
kan ik niet stuuren vanaf een gmail accountje ofzo?

Euhm, ja je kunt smtp.gmail.com als mailserver gebruiken, maar je zult je dan wel moeten authenticeren, hoe dat precies gaat weet ik zo niet.

[EDIT]
Wat misschien nog het makkelijkst is, is SwiftMailer downloaden van swiftmailer.org en dat gebruiken. Dan kun je gewoon het voorbeeld gebruiken dat op de site staat. Die geeft je de mogelijkheid om een SMTP server te specificeren en je daarbij ook te authenticeren.
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan