formulier heropenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Goedenavond,

Ik heb een Excel bestand waar ik een knop heb zitten waar een formulier aan hangt.
Dit formulier vul ik in word dat ingevuld in mijn data tabblad. En daar haal ik dan alle gegevens uit. Maar nu komt het wel eens voor dat ik weer aanpassingen wil doen in dat formulier.

Maar dan moet ik na het tabblad waar alle gegevens staan en daar handmatig aanpassen wat ik wil aanpassen.

Is het ook mogelijk dat ik iets maak waardoor ik het formulier opnieuw kan openen en kan aanpassen en dat het dan in mijn data blad word aangepast.

Is hier een vba script of iets voor? Hoop dat het duidelijk is. Ik kan op dit moment geen voorbeeld geven omdat er veel gegevens in staan die ik niet wil delen.

maar als het niet duidelijk genoeg is wil ik eventueel wel een voorbeeld bestand opgeven.

Mvg.

Je zou kunnen werken met Public variabelen die je vult op het moment van wegschrijven. Bij het openen van het formulier kun je dan checken of er wat in zit, en die waarden weer in de overeenkomende tekstvelden zetten.

Heb jij voor mij een bestand als voorbeeld?
Ik heb op internet gezocht maar kom er niet helemaal uit hoe ik moet opbouwen in VBA.

Misschien dat een bestand wat duidelijker is.

Ik zou zeggen: gooi je eigen bestandje met formulier in de strijd, dan heb je gelijk de juiste code en syntax te pakken :). Er zijn overigens ook andere technieken mogelijk, maar daar moet ik je bestandje ook voor kunnen bekijken.

Bedankt voor de hulp, ik zou even wat op zetten.
Ik heb nu even een andere vraag tussendoor. Dan voeg ik deze er bij tussen.

Het volgende gaat bij het toegevoegde bestand:
Ik heb in sheet ''DATA'', alle gegevens staan.

Maar eigenlijk wil ik alle gegevens gesorteerd op datum in sheet ''PLANNING" hebben staan.
Want bij de sheet "DATA" staat één werk met alle deelleveringen achter elkaar.
En in de sheet "PLANNING" wil ik het hele werk gesplitst hebben per deellevering, en leverdatum.
Is dit mogelijk via een VBA code? (Ik ga er vanuit dat dit met =VERTICAAL.ZOEKEN moet maar ik kom er maar niet uit.)

Het andere bestand komt er aan, ik ga hem even helemaal afmaken zodat hij volledig is.

Bekijk bijlage Voorbeedl1.xlsx

Ik zou er even een nieuwe vraag van maken, want dit is toch wel weer iets anders. En met een eigen vraag voor dit onderwerp trek je wellicht ook andere lezers die een oplossing hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan