Formulier in toevoeg modus niet goed geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaurensAcces

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Beste Helpers,

Ik heb op een formulier een knop gemaakt om het huidige formulier te sluiten en vervolgens een formulier te openen om een nieuw relatienummer toe te voegen. Wanneer nu het formulier geopend wordt zijn geen van de gegevensvelden zichtbaar en is de recordkiezer grijs. Wanneer ik het formulier open vanuit de linker balk dan werkt het wel naar behoren.

Ik maak voor de knop gebruik van de volgende VBA-code:
Code:
Private Sub RelatieToe_Click()

DoCmd.Close acForm, "TrackTrace", acSaveNo

DoCmd.OpenForm "RelatieToevoegen", acNormal, , , acFormAdd

End Sub

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Laurens

Je code zou moeten werken. De toevoeging acSaveNo is overigens nutteloos.

Hoi Michel,

Ik heb voor de zekerheid de toevoeging acSaveNo weggehaald, maar de knop loopt nog steeds niet. Ik heb ook geprobeerd met de wizard een knop te maken rechtstreeks naar het formulier zonder eerst te sluiten, maar ook hier het zelfde effect. Heb jij of iemand anders wellicht nog ideeën waar het dan nog aan kan liggen?

Ik heb voor het gemak mijn bestand bijgevoegd.

Alvast bedankt!

LaurensBekijk bijlage Documents.rarBekijk bijlage Documents.rar

Als je een nutteloze toevoeging weghaalt, mag je natuurlijk niet verwachten dat dit iets uithaalt. Zou het wel een andere uitwerking hebben, was het geen nutteloze optie ;)
Ik zal eens naar de db kijken vanavond.

Goedenavond Laurens,

Zoiets heb ik ook eens gehad. De oorzaak zit volgens mij in het formulier TrackTrace. Als je dit formulier opent in de ontwerpmodus en dan bij eigenschappen onder gegevens kijkt, dan staat de recordvergrendeling op 'alle records'. Dit moet 'bewerkte record' zijn.

Succes,
Gr. Jan

Hoi Jan,

Dit is inderdaad de oplossing! bedankt voor deze goede tip.

Met vriendelijke groet,

Laurens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan