Formulier in vaste afmeting laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Gebruik Access 2007.
Nu wil een formulier dat ontworpen is en bv 10x 10 cm is in de ontwerpfase ook in deze maat laten zien als dit formulier geopend wordt.
Had al wat gezocht en vond dat je in de eigenschappen het volgende moet instellen
width op 4 inch
autocenter yes
autoresize no
fit to screen no
border style dialog

en met deze instellingen wordt het formulier toch in de maximale breedte getoond

wie weet een oplossing

Laatst bewerkt:
Heb je vast ergens DoCmd.Maximize ergens staan. Of de optie <Pop Up> op Nee.

Dank je wel , popup stond op nee en als die naar yes gaat dan krijg ik inderdaad het vorm, maar nog niet in de goede maat.
heb de height van form header op 0.64 staan en height van form detail op 2.9 en de form footer op 0.25 staan. En de breedte van formulier staat op 4.1.

Maar toch krijg ik een vorm dat een stuk breeder is en heel veel langer. zie plaatjes.
form property.JPGform_size.JPGform_size_displayd.JPG

Je kunt de buitenafmeting beter eerst met de hand instellen. Dus de Border style op <Aanpasbaar> (weet niet wat de Engelse term is) en voor het gemak zou ik dan <Dividing Lines> op Yes zetten, zodat je precies ziet hoe groot de sectie moet zijn. Met Aanpasbare borders kun je met de muis de afmetingen precies op de Border lines zetten, en dan met <Ctrl>+<s> de afmetingen opslaan. Vervolgens lijnen weer uit, en Style op <Dialog>.

Het heeft gewerkt en Formulier is nu netjes in de aangegeven maat .
1 klein detail nog. Aan de linkerkant op het formulier staat een grijze staande balk met een pijltje erin. (zie plaatje)
Waar is dit voor en kan je dit verwijderen. Dit zie je niet in de ontwerpfase?
form final.JPG
Alvast bedankt.

Die zie je terug in je Eigenschappen. <Record selectors> = Yes. Mag je veranderen in No.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan