Formulier php mysql vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

starsearch

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
hallo,

Ik heb een formulier staan op mijn pagina. De data word nu netjes geplaatst in de database. Zodra iemand zich heeft ingeschreven ontvangen ze hierover automatisch een mailtje. Tot zover gaat alles prima. Maar nu wil ik ook een automatisch mailtje ontvangen met daarin de belangrijkste velden zoals: Voornaam, Achternaam, Geboortejaar, Emailadres en Ambities. Al die velden hebben ze ook ingevuld dus de data heb ik.
Maar aangezien ik een nieuwsgierig persoontje ben wil ik up to date blijven als iemand zich aanmeld. Hoe doe ik dat?
Momenteel heb ik het volgende script:
PHP:
<?php 
/* Open connection to the database */
mysql_connect("localhost", "****", "****") or die ("Het is niet gelukt contact
te maken met de database");
mysql_select_db("starsearchleden");

/* Insert Values */
$query = "INSERT INTO leden (ID, Geslacht, Voornaam, Achternaam, Geboortedag, 
Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Adres, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, 
Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Namelijk, Beroep, Nederlands, 
Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Ogen, Haar, 
Uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, 
Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Litteken, Kenmerken, Fashion, Reclame, Cosmetica, Glamour, 
Erotisch, Betaaldmodellenwerk, Modelervaring, Beheersingdansen, Specifiekedansen, Dansopleiding, 
Naamdansopleiding, Danservaring, Welkedanservaring, Acteertoneelopleiding, Naamacteertoneelopleiding, 
Tvervaring, Welketvervaring, Wiloptv, Geacteerdvoorlivepubliek, Watvoorrol, Rockstem, Popstem, 
Jazzstem, Hogekoorstem, Countrystem, RBstem, Overig, Zangles, Zangopleiding, Zangervaring, 
Welkezangervaring, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, 
Snaarinstrument, Muziekopleiding, Naammuziekopleiding, Band, Ervaringband) VALUES('NULL', '$Geslacht', 
'$Voornaam', '$Achternaam', '$Geboortedag', '$Geboortemaand', '$Geboortejaar', '$Geboorteplaats', 
'$Adres', '$Postcode', '$Plaats', '$Telefoonnummer', '$Gsmnummer', '$Emailadres', '$Univeristair', 
'$HBO', '$MBO', '$LBO', '$Anders', '$Namelijk', '$Beroep', '$Nederlands', '$Engels', '$Duits', 
'$Frans', '$Spaans', '$Italiaans', '$Sport', '$Hobbies', '$Rijbewijs', '$Ambities', '$Ogen', '$Haar', 
'$Uiterlijk', '$Lengte', '$Gewicht', '$Schoenmaat', '$Bovenwijdte', '$Taille', '$Heup', '$Cupmaat', 
'$Lingeriemaat', '$Confectiemaat', '$Tattoo', '$Piercing', '$Litteken', '$Kenmerken', '$Fashion', 
'$Reclame', '$Cosmetica', '$Glamour', '$Erotisch', '$Betaaldmodellenwerk', '$Modelervaring', 
'$Beheersingdansen', '$Specifiekedansen', '$Dansopleiding', '$Naamdansopleiding', '$Danservaring', 
'$Welkedanservaring', '$Acteertoneelopleiding', '$Naamacteertoneelopleiding', '$Tvervaring', 
'$Wiloptv', '$Geacteerdvoorlivepubliek', '$Welketvervaring', '$Watvoorrol', '$Rockstem', '$Popstem', 
'$Jazzstem', '$Hogekoorstem', '$Countrystem', '$RBstem', '$Overig', '$Zangles', '$Zangopleiding', 
'$Zangervaring', '$Welkezangervaring', '$Blaasinstrument', '$Slaginstrument', '$Toetsinstrument', 
'$Strijkinstrument', '$Snaarinstrument', '$Muziekopleiding', '$Naammuziekopleiding', '$Band', 
'$Ervaringband')";
$result = mysql_query($query) or die("Je gegevens zijn niet opgeslagen, probeer het later nog eens.");

print("Je gegevens zijn toegevoegd.");

mail("$Emailadres", "Welkom bij Star Search", "Hallo nieuwe Star Searcher,

We hebben je gegevens ontvangen. Ze worden z.s.m. verwerkt in onze database.

Je kunt zelf een portfolio aanmaken in ons forum met als doel contacten te leggen met anderen en jezelf te presenteren.

Veel Succes en bedankt voor je inschrijving!

Het Star Search Team
", "Wrom: WCONEUQZAAFXISHJEXXI

?>

Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen?

:love:

Debby

Je hebt een kleine fout in je script, hier is die goed

PHP:
<?php 

/* Insert Values */
Geboortemaand, Geboortejaar, Geboorteplaats, Adres, Postcode, Plaats, Telefoonnummer, 
Gsmnummer, Emailadres, Univeristair, HBO, MBO, LBO, Anders, Namelijk, Beroep, Nederlands, 
Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Sport, Hobbies, Rijbewijs, Ambities, Ogen, Haar, 
Uiterlijk, Lengte, Gewicht, Schoenmaat, Bovenwijdte, Taille, Heup, Cupmaat, Lingeriemaat, 
Confectiemaat, Tattoo, Piercing, Litteken, Kenmerken, Fashion, Reclame, Cosmetica, Glamour, 
Erotisch, Betaaldmodellenwerk, Modelervaring, Beheersingdansen, Specifiekedansen, Dansopleiding, 
Naamdansopleiding, Danservaring, Welkedanservaring, Acteertoneelopleiding, Naamacteertoneelopleiding, 
Tvervaring, Welketvervaring, Wiloptv, Geacteerdvoorlivepubliek, Watvoorrol, Rockstem, Popstem, 
Jazzstem, Hogekoorstem, Countrystem, RBstem, Overig, Zangles, Zangopleiding, Zangervaring, 
Welkezangervaring, Blaasinstrument, Slaginstrument, Toetsinstrument, Strijkinstrument, 
Snaarinstrument, Muziekopleiding, Naammuziekopleiding, Band, Ervaringband) VALUES('NULL', '$Geslacht', 
'$Voornaam', '$Achternaam', '$Geboortedag', '$Geboortemaand', '$Geboortejaar', '$Geboorteplaats', 
'$Adres', '$Postcode', '$Plaats', '$Telefoonnummer', '$Gsmnummer', '$Emailadres', '$Univeristair', 
'$HBO', '$MBO', '$LBO', '$Anders', '$Namelijk', '$Beroep', '$Nederlands', '$Engels', '$Duits', 
'$Frans', '$Spaans', '$Italiaans', '$Sport', '$Hobbies', '$Rijbewijs', '$Ambities', '$Ogen', '$Haar', 
'$Uiterlijk', '$Lengte', '$Gewicht', '$Schoenmaat', '$Bovenwijdte', '$Taille', '$Heup', '$Cupmaat', 
'$Lingeriemaat', '$Confectiemaat', '$Tattoo', '$Piercing', '$Litteken', '$Kenmerken', '$Fashion', 
'$Reclame', '$Cosmetica', '$Glamour', '$Erotisch', '$Betaaldmodellenwerk', '$Modelervaring', 
'$Beheersingdansen', '$Specifiekedansen', '$Dansopleiding', '$Naamdansopleiding', '$Danservaring', 
'$Welkedanservaring', '$Acteertoneelopleiding', '$Naamacteertoneelopleiding', '$Tvervaring', 
'$Wiloptv', '$Geacteerdvoorlivepubliek', '$Welketvervaring', '$Watvoorrol', '$Rockstem', '$Popstem', 
'$Jazzstem', '$Hogekoorstem', '$Countrystem', '$RBstem', '$Overig', '$Zangles', '$Zangopleiding', 
'$Zangervaring', '$Welkezangervaring', '$Blaasinstrument', '$Slaginstrument', '$Toetsinstrument', 
'$Strijkinstrument', '$Snaarinstrument', '$Muziekopleiding', '$Naammuziekopleiding', '$Band', 
'$Ervaringband')";
$result = mysql_query($query) or die("Je gegevens zijn niet opgeslagen, probeer het later nog eens.");

Je kunt zelf een portfolio aanmaken in ons forum met als doel contacten te leggen met anderen en jezelf te presenteren.

Het Star Search Team
", "Wrom: WCONEUQZAAFXISHJEXXI");

// HIER JOUW EMAIL

mail(
"jouwemailadres@provider.nl", 
"Onderwerp van email",
"Inhoud:
$Geslacht 
$Voornaam 
$Achternaam"); 

// emailadres, onderwerp aanpassen. Inhoud kun je aanpassen door de verschillende variabelen er aan toe te voegen welke je er in wilt.
?>

Bedankt voor je snelle reactie maar het werkt helaas niet! Ik krijg de volgend foutmelding:
Parse error: parse error in /home/httpd/vhosts/starsearch.nl/httpdocs/test.php on line 59

En dit staat er nu dus:

PHP:
// HIER JOUW EMAIL

mail(
"info@starsearch.nl", 
"Nieuw lid!",
"Inhoud:
$Geslacht 
$Voornaam 
$Achternaam
$Plaats
$Emailadres
$Ambities"); 

// emailadres, onderwerp aanpassen. Inhoud kun je aanpassen door de verschillende variabelen er aan toe te voegen welke je er in wilt.
?>

Ik heb die vorige mail functie laten staan. Zou ie daarmee in conflict zijn? Of moet ik $result invullen bij inhoud?

Debby

Dit in je script klopt niet:

", "Wrom: WCONEUQZAAFXISHJEXXI

dat moet

zijn. Je moet het wel sluiten.

Jippie Jippie

Helemaal toppie! Hij werkt! Geweldig... wat een tikfoutje kan doen zeg? Sorry voor het crossposten maar ben al een week bezig en ik zat op hete kolen hahahaha....
Zal 't niet meer doen...

Maar nou heb ik nog een vraagje...
Hoe kan ik zorgen dat ze bepaalde dingen verplicht moeten invullen?

Mijn originele code staat boven...

Kijken of velden leeg zijn, kun je doen met empty().

PHP:
<?

if(empty($veld1) || empty($veld2))
{
print("Niet alle velden ingevuld");
}
else
{
// je script
}
?>

Misschien domme vraag

Onder welk gedeelte van het script moet ik dit zetten? Maakt het wat uit?
b.v. nadat hij contact heeft gemaakt met de DB of na de query en tussen de mail...

Tja ben blond... en nieuw met dit soort dingen... en word er nu al gek van hahaha...

En kan ik ook bij een foutmelding de bezoeker doorsturen naar een "foutpagina" of kan het alleen maar met een regel tekst op een witte pagina?

Debby

Je moet natuurlijk eerst controleren, voordat je de gegevens invoegt.

PHP:
<?php 

{
print("Niet alle velden ingevuld");
}
else
{

/* Insert Values */
'$Ervaringband')";

Het Star Search Team

// HIER JOUW EMAIL

mail(
"jouwemailadres@provider.nl", 
"Onderwerp van email",
"Inhoud:
$Geslacht 
$Voornaam 
$Achternaam"); 

}
?>

Dank dank dank

Harstikke bedankt,
Maar is het nu mogelijk om bij niet ingevulde velden mensen naar een "errorpagina" te sturen i.p.v. een simpel zinnetje met "je hebt niet alle velden in gevuld"?

Dat zou helemaal te gek zijn als dat kon...

Debby

PHP:
{
?>
<script>location.href='pagina.php'</script>
<?
}

PHP:

Het Star Search Team

Op de laatste regel moet Wrom From worden!

hahaha

hij codeert dat laaste zelf... In mijn originele script staat ie wel goed...

Maar toch bedankt...

Debby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan