Formulier verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik ben bezig met een formulier op m'n website.
Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat het formulier verzonden wordt naar mijn e-mailadres als er op verzenden wordt geklikt?
Verder heb ik een paar velden die verplicht moeten worden ingevuld, velden die een bepaald aantal tekens moeten bevatten (bijv. postcode) en een veld die verplicht een @ moet bevatten. Weet iemand hoe dit moet?

Het formulier heb ik bijgevoegd in de bijlage.

Bijlagen

Hallo,

Ik ben bezig met een formulier op m'n website.
Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat het formulier verzonden wordt naar mijn e-mailadres als er op verzenden wordt geklikt?
Verder heb ik een paar velden die verplicht moeten worden ingevuld, velden die een bepaald aantal tekens moeten bevatten (bijv. postcode) en een veld die verplicht een @ moet bevatten. Weet iemand hoe dit moet?

Het formulier heb ik bijgevoegd in de bijlage.

Voor zover ik weet gebruik je html alleen maar om iets te laten zien in je browser. Om een formulier te verzenden (email) zal je toch echt iets als php moeten gebruiken. Verder zal je voor de validatie ook iets dergelijks moeten gebruiken (Kan eventueel ook met javascript).

Je kan eventueel ook naar frameworks kijken waar dit standaard inzit (Joomla!, Wordpress) en dergelijken. Kan je redelijk makkelijk sites mee maken, en ondersteunen dingen als mail en validatie volgens mij standaard.

Gr,
Bart

Kijk eens bij support op de website van het bedrijf waar je je site host; die hebben vaak al voorbeelden staan en vertellen meteen wat ze wel of niet leuk vinden.

Foa, voor het verzenden kun je het best inderdaad een server-side-scripttaal gebruiken (zoals PHP / ASP). Het is ook mogelijk (maar zeer sterk af te raden) om action="mailto:emailadres@domein.tld" te gebruiken, maar dat is niet gebruiksvriendelijk.

Frats heeft eens een eenvoudig mailscript gemaakt, dat je kunt gebruiken door simpelweg de documentatie te volgen (hulde aan Frats dus).

LINK

Voor het validatie gedeelte zul je ook op de server moeten werken. Client-side validatie voldoet namelijk NIET. Dus ook daar kun je PHP voor gebruiken. Vaak is het wel gebruiksvriendelijk om óók een JavaScript validatie in te bouwen. Puur zodat het form niet verstuurd wordt als de velden niet correct zijn ingevuld.

Voor de validatie kun je eens googleen op PHP Form Validation. Plenty results.

Het zal je nu wel duidelijk zijn, dat je zonder SSST (of een derde partij als Terradon) niet ver komt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan