formulier (vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber1

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik wil een formulier maken op een site met html maar ik wil geen meerkeuzen maar ik wil dat er een invulscherm is maar nu komt het probleempje ten eerste ik heb geen flauw idee hoe je zo'n invelscherm maakt en ten twede ik wil die antwoorde kunnen terug lezen ik dacht eerst er aan om ze op een site te zetten maar mischien is e-mail beter heeft er iemand een idee voor een code? Laat maar wat 8ter

hmm, bedoel je dit?

HTML:
<form action="page.php" method="post">
Wie is de president van Nederland?
<input type="text" name="vraag1">
En die van België?
<input type="text" name="vraag2">
</form>

en dan heb je een andere pagina (page.php):

PHP:
<?php

$vraag1= $_POST['vraag1'];
$vraag2= $_POST['vraag2'];

mail(
 "jouwadres@jouwsite.nl",
 "Vragen",
 "$vraag1 " . "$vraag2",
);

zou volgens mij wel kunnen werken...

ja bedankt aleen een ding dat php begrijp ik niet ik ben nieuw snap je kan ik dat in een pagina met frontpage verwerken???

de php verwerkt de informatie die in het form ingevuld is, in dit geval stuur hij de informatie in een mail...

je moet gewoon die pagina opslaan met extensie .php in plaats van .html of . htm...
Het mailen gaat ook enkel werken als de pagina's geupload zijn, php werkt immers enkel als he upgeload is...

kan je niet in een .html bestand dat niet op internet staat dit verwerken want ik wil er een programa van maken waar je dan op moet klikken en dat er dan explorer opent maar niet met http:// maar c:/ snap je?

Ik vermoed dat dit wel mogelijk is, meer dan php ken ik echter niet...,

misschien even posten in javascript/c++ sectie?

de php verwerkt de informatie die in het form ingevuld is, in dit geval stuur hij de informatie in een mail...

je moet gewoon die pagina opslaan met extensie .php in plaats van .html of . htm...
Het mailen gaat ook enkel werken als de pagina's geupload zijn, php werkt immers enkel als he upgeload is...

Dus je kan niet opslaan als php en zonder het op internet te zetten te gebruiken?

Dus je kan niet opslaan als php en zonder het op internet te zetten te gebruiken?

? ik snap iets niet helemaal bovenaan staan dus 2 codes een in html en de ander php maar als je 2 paginas heb hoe kan je dan zeggen dat de php site de informatie van een pagina moet doormailen naar een email adres want het moet toch alemaal in een site? en kan je het dus niet gebruiken als je het niet op internet zet
want ik wil lieveer dat je het opent als explorer en dat die informatie er staat maar dat het niet op internet staat maar een bestand is:D sorry maar ik wil het egt aleen zo anders nog informatie over een gratis webhost

Als je een formulier wilt maken dat ook zonder 'internet' werkt en gewoon in je browser moet je Javascript gebruiken. Ik zal daar dan even een post neerzetten.

PHP werkt alleen met een webserver die php ondersteund omdat dit een serverside scripttaal is. Dit wil zeggen dat de pagina wordt opgebouwd op een webserver en dan verstuurd naar de gene die hem wil bekijken (heeft geopend). In jou geval is dit geen handige oplossing denk ik.

Javascript kan wel gewoon op de meeste computers gebruikt worden en heeft niet een aparte webserver nodig.

Ik weet niet precies wat je met je formulier wil, dus kan je er nu ook niet echt verder mee helpen mbt Javascript.

Als je een formulier wilt maken dat ook zonder 'internet' werkt en gewoon in je browser moet je Javascript gebruiken. Ik zal daar dan even een post neerzetten.

PHP werkt alleen met een webserver die php ondersteund omdat dit een serverside scripttaal is. Dit wil zeggen dat de pagina wordt opgebouwd op een webserver en dan verstuurd naar de gene die hem wil bekijken (heeft geopend). In jou geval is dit geen handige oplossing denk ik.

Javascript kan wel gewoon op de meeste computers gebruikt worden en heeft niet een aparte webserver nodig.

Ik weet niet precies wat je met je formulier wil, dus kan je er nu ook niet echt verder mee helpen mbt Javascript.

als je op pagina opslaan drukt dan kan je de pagina gebruiken en bewerken hoe jij wil en dan bekijk je hem niet met de hulp van internet aleen als je op een link druk en dat wil ik nouw ook ik wil dat de pagina niet op internet staat maar dat het wel internet gebruikt
en dat er een formulier komt met naam, aderss, email, stad enz. en dat hij dan een email terug stuurt naar de e-mail die hij heeft ingevuld snap je??? maar al dit hoeft dus niet op internet

even snel een voorbeeld van (wat ik denk) dat jij bedoelt:
Code:
<form action="mailto:mij@domein.nl" method="post" enctype="text/plain" >
FirstName:<input type="text" name="Naam">
Email:<input type="text" name="Email">
<input type="submit" name="submit" value="Submit">
</form>
Test de code maar, bij mij werkt het.

V.:thumb:

als je pagina's gewoon in een aparte map maakt (de hoofd en sub pagina's) en die met elkaar verwijst kan je zonder internet te gebruiken navigeren.

om je formulier te laten werken heb je denk ik iets als:

<head></head>
<body>
<script language="javascript">

function submitjeform()
{

document.mijnform.action = "mailto:"&document.mijnform.email.value&"?BODY:"&verschillende waardes;

}
</script>

<form name="mijnform" methode="post" action="submitjeform()">
<input type="text" name="email" />
</form>

</body>

qua syntax klopt het javascript gedeelte niet helemaal maar dat kan je wel opzoeken op internet. Het gaat even om het idee hoe je het op kan zetten.

als je pagina's gewoon in een aparte map maakt (de hoofd en sub pagina's) en die met elkaar verwijst kan je zonder internet te gebruiken navigeren.

om je formulier te laten werken heb je denk ik iets als:

<head></head>
<body>
<script language="javascript">

function submitjeform()
{

document.mijnform.action = "mailto:"&document.mijnform.email.value&"?BODY:"&verschillende waardes;

}
</script>

<form name="mijnform" methode="post" action="submitjeform()">
<input type="text" name="email" />
</form>

</body>

qua syntax klopt het javascript gedeelte niet helemaal maar dat kan je wel opzoeken op internet. Het gaat even om het idee hoe je het op kan zetten.

ik snap het niet egt
Het enige dat ik begrijp is dat je een sub pagina en hooft pagina moet maken maar kan dat ook in een html bestrand?of niet? En qua code begrijp ik dat er per email een bestand vertuurt wordt volgens mij maar hoe maak je dan dat bestand van een formulier???

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je ervaring hebt met het maken van websites, deze maak je meestal op je eigen computer en dan verplaats je deze naar de server. Dit wil zeggen dat al je .html bestanden op je eigen computer staan in een aparte map. Je kan dus als je .htlm gemaakte bestanden ook lokaal gebruiken.

Als voorbeeld kan je het volgende doen:
Plaats in een map (voor gemak c:\websites, die je wellicht moet aanmaken) het bestand index.html en form.html. Als je in index.html de volgende regel toevoegd <a href="form.html" target-"_self">Klik hier voor formulier</a> dan wordt je doorverwezen naar form.html en zie je deze voor je. Moet je voor het voorbeeld form.html ook voorzien van inhoud (bijvoorbeel je formulier).

Dat bedoelde ik met offline werken. Je kan gewoon .html bestanden aanmaken op je eigen computer en ook openen in IE 0f andere browsers. Alle functionaliteit (zoals je ook online hebt) blijven behouden. Het verschil is dan dat je niet op internet zit maar alleen bestanden op je eigen computer gebruikt.

ik wil het op 135.com zetten aleen als ik dan een pagina .php maak en de site wil kijken dan komt er een popup om het te downloaden hoe moet dat dan?? of weet je nog een andere gratis (klinkt armoetzaaierig) host??

gratis host ben je meestal toegewezen aan alleen html (en javascript en andere client side toepassingen). Dus je moet een gewone html document maken, php is dan geen optie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan