Formulierveld (automatisch) opnemn in voettekst

laforge2

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Op een voorblad wordt een formulierveld ingevuld. Dat kan zijn confidentieel, intern gebruik of zeer geheim.
Nu wil ik dat de waarde in de voettekst wordt opgenomen.
Kan dat.
Ik zoek me suf, maar kom er niet uit.
Mag ook in VBA.

In het voorbeeld zie je een gemaakte fomulierveld met invoervak en in de voetteskt dat daar de waarde moet komen te staan.
Ik wek zelf met word 365
Helaas heb ik niet meer informatie.

Groetjes
Peter

Bijlagen

Ik zoek me suf, maar kom er niet uit.
Wellicht zoek je op de verkeerde plek (mijn Word cursus nog niet gevonden?) :). Ik heb (nog) niet naar je document gekeken, maar de oplossing is relatief simpel, en doe je zonder programmeren.

Een formulierveld (het oude type) heeft namelijk een aantal nuttige eigenschappen. Om te beginnen: het heeft een optie <Bladwijzernaam>. Die wordt sowieso standaard door Word ingevuld, maar handiger is natuurlijk om daar een eigen naam aan te geven die logischer is (txtSoort bijvoorbeeld).
Verder vind je nog twee selectievakjes, waarvan de optie <Berekenen bij afsluiten>. Die zou ik sowieso aanvinken.

Dan deel twee van de oplossing: de voettekst. Dat is net zo simpel: dat kun je oplossen met een Veld. En wel een REF veld. De makkelijkste manier om die te maken is om in de voettekst op <Ctrl>+F9> te drukken (je krijgt dan twee accolades die het veld vormen, en daar het volgende te typen (uitgaande van het voorbeeld hierboven): (tussen de accolades) "REF txtSoort". Vervolgens druk je op <F9> om het veldresultaat te zien. That's it.

Velden worden in Word niet altijd automatisch bijgewerkt (vandaar het vinkje dat je moet aanzetten), maar sowieso worden alle velden bijgewerkt als je een document afdrukt, of in een Afdrukvoorbeeld bekijkt. En ook bij het openen worden de velden bijgewerkt. Dus als je het resultaat niet gelijkmaker, is er nog niks aan de hand.

Deel 1 uitgevoerd, maar als ik kies voor "keuzelijst met invoervak" bij de oudere hulpprogramma's, dan kom ik idd tegen wat jij beschrijft.
Ik kan echter geen keuze maken, de eerste daar blijft het op staan.
Ook het bijwerken, ik moet op de voettekst gaan staan en dan op F9 drukken anders werkt het niet.
Wel jammer, was de oplossing geweest die ik zoek.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan