gebruiker57
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 okt 2006
Ik overweeg een forum toe te voegen aan mijn leuk lopende website, aangezien er behoefte aan is onder de bezoekers. Maar ik weet dan wel een beetje te werken met CMS voor website / blog, forumsoftware is andere koek. Ineens ben ik dan niet meer alleen verantwoordelijk voor de inhoud, wat voor mijn gevoel een groot verschil is.
Ik vraag mij vooral het volgende af:
1) is het mogelijk om een forum in je eentje te modereren? Controleren op ongepaste inhoud, foute of uit de hand gelopen discussies, spam? (Een beginnende forum, over een aantal jaar zullen er vast moderators zijn aangewezen)
2) hoe zit het met disclaimer, je kan leuk plaatsen "eigenaar is niet verantwoordelijk voor uitspraken auteur" zoals ik dat wel eens voorbij zie komen, maar mocht iemand onverhoopt oets strafbaars plaatsen, dan blijft het toch jóúw website?
3) hoe veilig is een forum van een standaard forumsoftware?
Ik vraag mij vooral het volgende af:
1) is het mogelijk om een forum in je eentje te modereren? Controleren op ongepaste inhoud, foute of uit de hand gelopen discussies, spam? (Een beginnende forum, over een aantal jaar zullen er vast moderators zijn aangewezen)
2) hoe zit het met disclaimer, je kan leuk plaatsen "eigenaar is niet verantwoordelijk voor uitspraken auteur" zoals ik dat wel eens voorbij zie komen, maar mocht iemand onverhoopt oets strafbaars plaatsen, dan blijft het toch jóúw website?
3) hoe veilig is een forum van een standaard forumsoftware?