• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Forumule voor verschillende tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Ik zit even met een kleine uitdaging.. Ik ben al aan het zoeken geweest op het forum maar helaas ik kom hem niet meer tegen.

Ik ben bezig om een ort in een planning te integreren, maar nu loop ik even vast.
Ik moet de waarde van de gewerkte uren hebben die bij de juiste ort groep horen.

groepen ort

Werkdagen van maandag tot vrijdag
1) 06:00 tot 18:00

Werkdagen nachten maandag tot donderdag
1) 18:00 tot 06:00

Vrijdag
1) 18:00 tot 24:00

Zaterdag
1) 00:00 tot 24:00

Zondag
1) 00:00 tot 24:00

Maandag
1) 00:00 tot 06:00

Op het moment dat ik nu een aantal personen aan het werk heb die werken moet ik dus onder deze kolommen zien hoeveel uur daarvan in de juiste kolom past.

Ik heb even een voorbeeld toegevoegd van het resultaat. Ik hoop dat iemand een simpele formule voor me heeft, want ik loop echt even vast.

Thx

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Hey Robdgr,

Ik had ook gezocht, maar niet kunnen vinden :o

Dank voor het antwoord.:thumb::thumb:

Ik ben toch nog even beter aan het zoeken geweest. En in het bericht op Onregelmatigheids-toeslag-berekening-beveiliging-CAO wordt een voorbeeld gebruikt wat oorspronkelijk volgens mij van ingrid (belgie) is en wat al heel oud is en lang rond circuleert.

In die versie worden de feestdagen opgenomen, echter die zijn van mij niet van belang.
Echter nu ben ik een poging aan het doen om deze sheet te herschrijven, waar de feestdagen uit gehaald zijn, en de groepstijden aangepast, echter ik maak ergens een fout en ik kom er niet uit.

De bedoeling is dat er 4 groepen komen met uren.

Een groep van 06:00 tot 18:00 uur (Kolom d)
Een groep van 18:00 tot 06:00 uur (Kolom E >> Alleen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag)
een groep van Vrijdag 18:00 tot 24:00 + de volledige zaterdag (Kolom F)
een groep van zondag 00:00 tot 24:00 uur
een groep op maandag ochtend van 00:00 tot 06:00 uur (deze heb ik nog niet gemaakt, daar D;E en F al vast lopen)

Zoals gezegd heb ik de oude sheet geprobeerd aan te passen.
Het bestand Nieuw is mijn 'nog-niet-geslaagde-poging' en oud is de oude versie zoals besproken op het eerdere topic.

Wie kan mij uit de brand helpen waar ik vast loop, want het zal wel iets simpels zijn, maar ik zie het niet meer.
Daarnaast zou ik het liefst (als het niet al te veel werk is) geen gebruik willen maken van de gedefineerde namen, dus gewoon een formule in de cel

Mijn hartelijke dank

Rene

Bekijk bijlage nieuw.xls

Bekijk bijlage oud.xls

Laatst bewerkt:
Had er iemand nog een oplossing voor mijn probleem want ik kom er zelf helaas niet uit....

De oplossing is dat je per dag moet werken, donderdag tot 03:00 uur moet je ombouwen naar tot 24:00 uur en vrijdag 00:00-03:00 uur. Dat zijn de berekeningen te maken, anders krijg allerlei als-en.

Hoi RObdgr

Ik was er al bang voor... .Ga ik daarmee toch verder, had gehoopt dat er toch een oplossing zou zijn die makkelijker zou zijn, maar helaas dus

Murdoch,
Ik denk dat ik een oplossing heb.
Ik heb een Tabel gemaakt met verborgen formules.
Niet chique, maar werkt wel.

Bijlagen

@Piet Bom

Het maakt me ook niet uit of het chique is, als het maar werkt...
En voor zover ik idd kan zien doet hij precies wat ik wil.....

Mijn hartelijke dank voor je oplossing, kan ik weer verder !!!

TOP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan