foto-carrousel in IE7 en voorgaande versies

Status
Niet open voor verdere reacties.
De slideshow (de oude) loopt wel heel goed, behalve dus het 1te plaatje.
In dit geval - zou ik, denk je, de oude code kunnen gebruiken en deze:
1 var t = window.setTimeout('fadeIn()', pause*.95); // start
te bij zetten?
En.... waar moet het precies heen, deze code?
hier?

<script type="text/javascript">
var setPause = 5; // tijd tot verschijnen volgende afbeelding, in te stellen in sec
var t = window.setTimeout('fadeIn()', pause*.95); // start
/*
de onderstaande styles zijn hier nodig om IE bij opstarten geen flits van het
scrollbalkje te laten zien;
ze zouden anders opgenomen kunnen worden als unobtrusive javascript, want dat levert
een kwaliteitspunt op bij de Webrichtlijnen Quickscan :-)
*/
document.write('<style type="text/css">')
document.write(' #carrousel li { position: absolute; /* voor IE! */ }');
document.write(' #carrousel img { display: none; position: absolute; z-index: 1; }');
document.write(' #carrousel #thumb-1 { display: block; opacity: 1; }');
document.write('<\/style>');
</script>

gast0515

Laatst bewerkt door een moderator:
zou ik, denk je, de oude code kunnen gebruiken en deze:
  • var t = window.setTimeout('fadeIn()', pause*.95); // start
er bij zetten?
Nee, jammer maar helaas, dat gaat niet lukken (even geprobeerd: nop). :confused: Eén van de belangrijke herzieningen in versie 2 was juist een aanpassing van de setTimeout functie, want die werkte in versie 1 niet goed.

Maar wat ik geloof ik nog niet gehoord heb: doet mijn testpagina van versie 2 het bij jou nu wel of niet goed (cq. in welke browser(versie) en welk OS niet?).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Voor als we nog "volgers" hebben:
  • Intussen is behoorlijk privé gemaild oven de site in kwestie (i.v.m. privacy kan de link hier niet gegeven worden).
  • Naar mijn idee gaat het goed komen als versie 2 van het script op de juiste manier wordt geïmplementeerd in de pagina.
Maar ik wacht nog even tot ik hoera-geroep hoor! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi gast0515 e.a.,
Hier nog wat Algemene Attentiepuntjes:

Code:
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" [COLOR="navy"]lang="nl" xml:lang="nl"[/COLOR]>
Anders gaat een voorleesbrowser het NL op z'n Engels proberen uit te spreken. ;) Ook moet de taal er twee keer in aangegeven worden.

Code:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=[COLOR="navy"]utf-8[/COLOR]" /><!-- niet vergeten -->
En pagina's ook opslaan als UTF-8 (zonder BOM).

Namen van tags en van eigenschappen moeten in xhtml met kleine letters, anders is het invalid html. De waarden (binnen de ="...") mogen wel hoofdletters en kleine letters bevatten.

De font-size van de <body> moet genormaliseerd worden met: body {font-size: 100.1%;}
Anders krijgt de bezoeker buitenproportioneel grote letters voor zijn of haar kiezen, als deze in IE voor een groter/extra groot letterformaat kiest.
Daarna kunnen alle letterformaten opgegeven worden in em's.

Bij een javascript volstaat <script type="text/javascript">, met het ouderwetse language="javascript" (of javascript met een versienummer) erbij geeft het een html-error.

Tabel-opmaak (bv. <td width="...">) moet bij xhtml-Strict in css, anders geeft het ook html-errors.

De tags <font> (met bijbehorende eigenschappen zoals color="...") en de eigenschap align="..." in de html zijn achterhaald/afgekeurd, net als <center>: ook met css te realiseren.

Om van te dromen (of juist niet) ;)
"The Graphical Designer and the CSS Zen Guru; a small story about perception"

Om wellicht bij het begin van een site binnen handbereik (favo?) te houden:
"Golden Rules Of CSS", kan veel ellende besparen die achteraf moeilijk te corrigeren valt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan