Foto,muziek, ... toevoegen in C++?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BreVDD

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
104
Hallo,

Ik heb 2 vragen:

  • ik weet niet of het mogelijk is om foto's en/of muziek toe te voegen in C++. Zo ja hoe doe je dat dan?
  • Ik kan momenteel alleen nog maar voor zorgen dat ik in C++ kan werken met invoer van het toetsenbord. Ik weet niet dat het mogelijk is om er voor te zorgen dat je met je muis op een woord kunt klikken en dat je dan verdergaat in de script.

Ik werk met "Microsoft Visual C++ 2008 Express Edition"

Groetjes

Brecht

(ik ben nog maar een beginneling met C++)
 
Als beginnende C++ programmeur is het afspelen van geluiden en/of laten zien van plaatjes best ingewikkeld. Als je alleen die twee dingen wilt bereiken dan raadt ik een andere programmeertaal aan zoals Visual Basic .NET. Om toch antwoord op je vraag te geven, de Windows API kent een aantal functies voor het manipuleren van WAVE streams en een handige functie genaamd PlaySound(). Deze functie kan echter alleen .wav bestanden afspelen. Als je MP3 oid wilt afspelen zul je externe bibliotheken nodig hebben die dit voor je doen, die zitten namelijk niet in Windows. Plaatjes idemdito, bmp bestanden zijn redelijk simpel weer te geven, JPEG is een ander verhaal.
 
bmp bestanden zijn redelijk simpel weer te geven, JPEG is een ander verhaal.

Hoe doe je dat dan voor Bmp.

Heb ook nog een andere vraag. Als je nu in Wordpat (kladblok) een tekst typt. Hoe kan je dat bestand dan openen.
Is dat gewoon via: C:abc\def\ghf.txt ? of moet je daar nog niets extra bijzetten in je code?
 
Laatst bewerkt:
Backslashes in C dienen geescaped te worden:

Code:
char pad[] = "C:\\dir\\bestand.txt";

De LoadImage() functie kan direct bmp bestanden laden. Om deze te gebruiken moet je echter wat meer weten over de Windows API en het gebruiken van "windows" (Niet het besturingssysteem Windows maar de schermpjes met minimaliseren/maximaliseren/sluiten knoppen)
 
Backslashes in C dienen geescaped te worden:

Code:
char pad[] = "C:\\dir\\bestand.txt";

De LoadImage() functie kan direct bmp bestanden laden. Om deze te gebruiken moet je echter wat meer weten over de Windows API en het gebruiken van "windows" (Niet het besturingssysteem Windows maar de schermpjes met minimaliseren/maximaliseren/sluiten knoppen)

Ik heb gewoon een keer geprobeerd met een bestand maar ik doe iets verkeerd:
Code:
{
char pad[] ="C:\\Users\\Brecht\\Allerlei\\Marquee, codes, enz\\de script voor.doc";
system('pause');

}
FOUTEN:
Code:
1>------ Build started: Project: foto's, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>foto.cpp
1>c:\users\brecht\desktop\foto's\foto's\foto.cpp(8) : error C2015: too many characters in constant
1>Build log was saved at "file://c:\Users\Brecht\Desktop\foto's\foto's\Debug\BuildLog.htm"
1>foto's - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========





nog een extra vraag. Moet je dan voor een foto op de zelfde manier dan doen maar met een ander adres?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een keer geprobeerd met een bestand maar ik doe iets verkeerd:
Code:
{
char pad[] ="C:\\Users\\Brecht\\Allerlei\\Marquee, codes, enz\\de script voor.doc";
system('pause');

}
FOUTEN:
Code:
1>------ Build started: Project: foto's, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>foto.cpp
1>c:\users\brecht\desktop\foto's\foto's\foto.cpp(8) : error C2015: too many characters in constant
1>Build log was saved at "file://c:\Users\Brecht\Desktop\foto's\foto's\Debug\BuildLog.htm"
1>foto's - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========





nog een extra vraag. Moet je dan voor een foto op de zelfde manier dan doen maar met een ander adres?

system('pause'); moet zijn system("pause");
 
Backslashes in C dienen geescaped te worden:
Code:
char pad[] = "C:\\dir\\bestand.txt";

Beter gezegd: Backslashes in file-names dienen vermeden te worden:
Code:
char pad[] = "C:/dir/bestand.txt";
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan