foto`s terughalen van geformatterde C schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter vinke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vinke

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
:o
Ik heb mijn besturings systeem opnieuw geïnstalleerd nadat er iets mis was gegaan met het register.
:mad:
Ik had me niet gerealiseerd dat daar ook de map gedeelde afbeeldingen op stond. (-Ik bewaar al mijn bestanden op een andere partitie-)
Is er nog een mogelijkheid om die bestanden terug te halen, weet iemand dat?

Bericht verplaatst naar software.

Bedankt voor de tip. Ik heb nu inderdaad file recovery gedownload.
Ik probeer het meteen en kom erop terug na afloop.:D

Wil het feit dat deze vraag op opgelost staat zeggen dat het ook daadwerkelijk gelukt is?

Wil het feit dat deze vraag op opgelost staat zeggen dat het ook daadwerkelijk gelukt is?

Nee het spijt me. Ik had dit aangegeven omdat ik de pc inspector tip al had gevonden op het forum
en omdat ik mijn vraag bij member chat had ingebracht heeft fuego mij hier geplaatst.
Maar ik ben er nog niet helmaal uit dus ik wilde eigenlijk nog even doorgaan. kan dat hier nog of moet ik een nieuwe vraag stellen?

Ik heb nl pc inspector gedraaid en een heleboel clusters gekregen na filteren op JPEG-afbeeldingen waarvan de window-viewer zegt dat er geen voorbeeld beschikbaar is..
Wat betekent dit?

Nee het spijt me. Ik had dit aangegeven omdat ik de pc inspector tip al had gevonden op het forum
en omdat ik mijn vraag bij member chat had ingebracht heeft fuego mij hier geplaatst.
Maar ik ben er nog niet helmaal uit dus ik wilde eigenlijk nog even doorgaan. kan dat hier nog of moet ik een nieuwe vraag stellen?
Nee hoor je hoeft geen nieuwe vraag te openen, ga maar gewoon verder. James was geinteresseerd of de vraag opgelost was.

Ik heb nl pc inspector gedraaid en een heleboel clusters gekregen na filteren op JPEG-afbeeldingen waarvan de window-viewer zegt dat er geen voorbeeld beschikbaar is..
Wat betekent dit?
Kan je ze wel openen in bv. Paint?

Het is op zich misschien wel een lastig programma. Ik kan je er moeilijk mee verder helpen van hieruit.

Misschien een alternatief proberen dat wat gebruiksvriendelijker is. Ik heb deze twee gratis programma's voor je geselecteerd:

SoftPerfect File Recovery v.1.0 [freeware]
FreeUndelete v.2.0 [freeware]

James :)

Paint opent ze ook niet
Ik ga het nu eerst eens proberen met de twee voorgestelde programma`s van James. Ondertussen hoor ik graag suggesties hoe om te gaan met de pc-inspector resultaten.

Je moet ze eerst ergens opslaan (een mapje op je bureaublad bijvoorbeeld. Daarna kun je ze vaak openen.

Vrij simpel :).
Ik heb de resultaten van het filteren op een andere partitie opgeslagen en als ik die probeer te openen vanuit de verkenner krijg ik het bericht dat het geen geldige win 32-toepassing is.:(

Ik heb freeundelete laten draaien.
In de mappen die opduiken zit wel de map -documents and settings maar niet de map -all users- waar normaal gesproken de map -gedeelde documenten- huist. Betekent dit dat die niet meer terug te halen is?
Het enige wat ik gezien heb van de map met verdwenen foto`s is een -vakantiefoto`s.lnk- item.
maar dat is alleen een link naar die map en de map zelf niet.
is er nog enige hoop, wat denken jullie.
Ik heb natuurlijk wel het hele besturingssysteem opnieuw geinstalleerd, met alle updates en dan alles ook nog overgezet naar nfts. Ik weet het niet meer....
:shocked:

Ik heb natuurlijk wel het hele besturingssysteem opnieuw geinstalleerd, met alle updates en dan alles ook nog overgezet naar nfts. Ik weet het niet meer....
:shocked:
Ik vrees dat het in dat geval een best uitzichtloze situatie is. :(

Hallo ,
Wat jij wil , is dat niet te doen met het programma spinrite , ik gebruik het voor de optie pc-onderhoud , dus kan jou niet helpen .
Wel zijn er 2 demonstratiefilmpjes te downloaden op de site grc.com .
Gr. Hans

Hallo ,
Wat jij wil , is dat niet te doen met het programma spinrite , ik gebruik het voor de optie pc-onderhoud , dus kan jou niet helpen .
Wel zijn er 2 demonstratiefilmpjes te downloaden op de site grc.com .
Gr. Hans

Beste Hans,
Ik heb de filmpjes bekeken,
Het is een heel heel interessant programma, maar heb jij het idee dat dit werkelijk kan helpen in mijn geval??

Eerlijk gezegd zou ik niet weten of het in jouw geval zal helpen , ik heb in het verleden op dit forum al eens gevraagd of er mensen waren die ervaring hadden met spinrite . Ik kreeg één reactie nl. googelen . Heb dit toen ook gedaan zie deze link
http://www.google.nl/custom?hl=nl&i...enter;&q=spinrite&btnG=Zoeken&meta=lr=lang_nl

Ben het programma gaan uitproberen op een pc met beschadigde sectoren en na een uur of zes waren deze hersteld .
Heb inmiddels twee nieuwe pc's en laat spinrite af en toe eens runnen alleen maar ter onderhoud .

Wel heb ik altijd gedacht dat na formateren data nooit meer voor 100% is terug te halen , of dit ook echt zo is weet ik niet.
Misschien dat anderen hierover meer weten .
Gr. Hans

Tsja, Hanscheer. Ik heb die google links ook eens bekeken maar ik krijg hieruit niet de informatie dat ik een goede kans maak daarmee mijn data terug te krijgen.
Omdan 89 dollar uit te geven voor mogelijk een goed onderhouds programma voor de hd..... en nog steeds mijn data niet terug....?Ik weet het niet!
Maar bedankt voor de suggestie.

Ik zou het ook niet weten
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Resultaat

Ik kreeg de volgende goeie tip
Quote:
Origineel gepost door BANDIT123 Bekijk Bericht
http://www.pcinspector.de/smart_medi...nl/welcome.htm

Met dit Progje kun je heel veel *.JPG terug halen,Wel naar andere HD zetten natuurlijk .

Heeft mij ooit geholpen heel erg veel terug te kunnen halen.
---------------------------------------------------------------------------------
Ik had al bijna de moed opgegeven maar ik heb dit progje ruim 20 uur de schijf laten scannen en ik kreeg een enorme kick toen de eerste foto`s opdoken. Uiteindelijk heb ik ongeveer 60 % van mijn van mijn foto`s terug en dit is bijna 100% meer dan waar ik nog hoop op had zolangzamerhand. En dus ben ik blij, erg blij.

Voor de duidelijkheid,
PC INSPECTOR™ smart recovery is tegenwoordig het enige programma voor data herstelling voor Flash Card ™, Smart Media ™, SONY Memory Stick ™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card en alle andere opslagmedia voor digitale camera's.
Eigenlijk dus niet speciaal bedoeld voor het terughalen van gegevens op een harde schijf van een computer.
Maar zoals blijkt is het ook geschikt voor het terughalen van foto`s van een geformatteerde schijf.

Ik had eerst dit programma gebruikt

-PC INSPECTOR™ File Recovery 4.x is een programma, waarmee u data kunt herstellen.
Maar hier heb ik wel allerlei gegevens terug gehaald en Jpg-bestanden maar niet de foto`s die ik wilde.

en wel met smart-recovery
Ik wil maar zeggen.....!!!
Iedereen bedankt ook hier voor de hulp en de tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan