fotoalbum op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1993

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Ik wil graag foto's van mijn laatste vakantie op mijn site plaatsen, maar ik heb geen idee hoe ik dit makkelijk kan doen.
Ik heb de site in notepad geschreven ( met de hulp van een website die stap voor stap uitlegt hoe je simpel met html in notepad een site kunt maken ) en een losse foto toegevoegd. Dit ging makkelijk, maar nu wil ik er een fotoalbum bij plaatsen met 27 foto's. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

fotoalbum plaatsen

to Conficius:
Bedankt voor je snelle reactie.
Kun jij mij ook uitleggen hoe ik de foto's moet uploaden. Ik gebruik windows vista en alhoewel het redelijk simpel moet zijn kom ik er toch niet uit. ook niet met de animated uitleg
Alvast bedankt
jeroen1993

Je maakt een nieuw album door op het witte papiertje linksboven te klikken. Klik daarna op "add fotos". Selecteer vervolgens de fotos die je in je album wilt hebbebn en klik op "openen".

Klik op "generate web album".

De vensters achtereenvolgens:

1] Geef je album een naam en evt een omschrijving
2] kies je kleuren
3] geef aan hoeveel kolommen en rijen met thumbnails je op je overzichtspagina wilt hebben, dit is afhankelijk van je monitorgrootte. Speel hier wat mee en kijk wat je bevalt.
4] Kies hier de grootte van de fotos. 800 x 600 is mooi voor een monitor van minstens 17". Speel ook hier wat mee, je kunt het later altijd nog aanpassen door je album opnieuw te maken. Let wel; hoe groter jhe foto hoe meer webruimte je album in beslag neemt.
5] geef je album een plek. Standaard wordt je album opgeslagen in de map waar ook je fotos staan.
6] klik op "finish"

Op je hdd staat nu een map met daarin html, jpg, small.jpg en css-bestanden. Upload deze in zn geheel naar je webspace bij je provider. Hier kun je WindowsVerkenner voor gebruiken of een gratis FTP-programma. Je provider kan je je inloggegevens vertellen.

Zet tot slot een link naar je album op je startpagina.

fotoalbum op website toevoegen

To Confictius:
Bedankt voor je hulp.
het werkt

Thanks
Jeroen1993

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan