Fotos in Onedrive niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Hallo,

Ik wil foto's in Onedrive gaan plaatsen.
Nu wil het geval dat ik sommige foto's niet kan zien, alleen de standaard picto.(zie bijlage)
Als ik op de foto klik dan gaat hij hem downloaden ipv deze foto te laten zien.
Als ik deze foto's open met een bewerkings programma, en sla deze op met dezelfde naam, dan zie ik hem wel met foto staan.
Maar om deze foto"s nu een voor een zo te gaan doen, ben ik voorlopig nog wel bezig.
hoop dat dit verhaaltje een beetje duidelijk is, en hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
alvast bedankt...

pieterstandaard.jpg

Hallo Beertje probeer even dit.

Ga naar Configuratiescherm, dan extra, Mapopties, dan tab Weergave.

Vinkje weg voor Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen. Zou dat het zijn.

Denk niet dat het aan Onedrive ligt.
Want sommige mappen met foto's die laat ie wel goed zien

Dan is dat inderdaad zo. Moet iets anders zijn. Ik kijk verder.

Ik keek nog eens verder naar je bijlage. Dat DSC gebeuren is niet de juiste extensie. Daar zit hem denk ik de kneep. ?

Hier een draadje. Het is een Nikon, klopt dat.

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=117302

Misschien zit hier ergens een oplossing tussen. Heb het verder niet gelezen. (Engels)

http://darrellyoung.blogspot.nl/2011/08/using-nikons-file-naming-and-file.html

Heb je een Nikon hier is de club. http://www.nikon-club-nederland.nl/ ;)

Laatst bewerkt:
Maak maar eens een foto van die foto met het (knipprogramma). Opslaan als JPG. Dan zal het wel kunnen. ;)

Dat is wat ik zeg in mijn eerste post.
als ik een foto open in een bewerkingsprogramma en sla hem op (zonder iets te wijzigen) en laad hem in Onedrive dan is het goed, dan zie ik hem wel.
Maar ik heb zoveel foto's, daar ben ik wel heel lang mee bezig.

Wat hebben (al) die foto's voor eigenschappen. Klik er een met rechts op en wat zie je dan. JPG of JPEG of Tiff...... enz enz. Eigenschappen en dan kijken bij bestandstype.

Contact gehad met Microsoft, heb hun een foto toegestuurd zodat ze konden kijken.
Bij hun hetzelfde probleem, dus ligt echt aan de foto's, ze hadden het over codec of compressie van de foto.
Dus zal niets anders over blijven om de foto's een voor een in een bewerkings programma te laden en op te slaan, want dan ziet Onedrive hem wel...

Nou het blijft vreemd, maar wel interessant.

Bijvoorbeeld met irfanview. Dan zou je die wellicht allemaal tegelijk kunnen selecteren, uploaden en dan opslaan en dan naar onedrive duwen. Is dat wat.

Irfanview kan corrupte bestanden lezen.

Waar zijn de foto's mee gemaakt of komt het willekeurig voor egaal welk fototoestel je gebruikt.

Met irfanview werkt het niet.
Wat wel werkt is met Photoshop, namelijk Scripts selecteren in het menu en dan afbeeldingsprocessors.
Zo kan hij hele mappen tegelijk pakken, zonder kwaliteit verlies en behoud van info.
Voor mijn een goede oplossing !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan