fotos tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
198
Bij de login kan een deelnemer kiezen (getal X invullen in txtbox) hoeveel foto's hij wil herkennen. Het ganse gamma aan foto's wordt dan door elkaar geworpen met een randomquery en de foto's worden getoond. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er slechts X foto's getoond worden? Bedankt!
 
Je vraag is veel te complex om zonder db te beantwoorden, dus graag nog een voorbeeldje erbij! De methodiek is an sich niet moeilijk qua programmeren, maar je moet nogal wat doen, en ik kan dus niet zomaar wat dummycode neerpennen die je kan overnemen.
Om te beginnen: je hebt er uiteraard een formulier voor nodig, waarop je het maximaal toegestane Image controls zet. Dus als er 12 afbeeldingen max mogen worden gekozen, dan zet je op dat formulier 12 image controls. Vervolgens zet je die standaard op Visible=False zodat je ze niet ziet. Op basis van de gekozen waarde (zou ik trouwens een keuzelijst voor maken om te voorkomen dat mensen tekst invullen in je tekstvak, waarna de procedure uiteraard gelijk in het honderd loopt) maak je dan een procedure die in een lus die image controls vult en zichtbaar maakt.
 
Beste Michel,
Hierbij het bestand. Je hebt wel de foto's niet. Is trouwens vervelend dat je die steeds opnieuw moet ingeven wanneer je van stick naar PC gaat. Maar goed het probleem zit 'm in frm_ondervragen. Dit is gebaseerd op een query die ik graag wou beperken tot x aantal records (lees x aantal foto's laten zien). Deze waarde wordt aangeduid in frm_login. Indien je suggesties hebt ... graag.Bedankt !
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NLZPR3MSHAM8.zip
 
Is trouwens vervelend dat je die steeds opnieuw moet ingeven wanneer je van stick naar PC gaat.
Dat kun je voorkomen door de foto's op te slaan in (een submap van) de map waar de db ook in zit, dan kun je met CurrentProject.Path het pad dynamisch uitlezen. Maar volgens mij gebruik je die truc al ergens, dus je kent 'm al. Alleen gebruik je hem niet optimaal :)
 
Bedankt voor je reactie maar ik zie niet wat je bedoelt met het dynamisch uitlezen van het pad voor de foto's mits gebruik van currentproject.path.
Wat het beperken betreft van het aantal te tonen foto's begrijp ik dat jij zou werken met 1 formulier waarop alle foto's zichtbaar gemaakt zouden worden naarmate het gekozen aantal. Wordt dat dan niet erg onoverzichtelijk en de foto's eerder klein? Ik dacht eerder aan 1 foto per keer tonen.
 
Je hebt zelf deze regel gebruikt:
Code:
        Me.Img_Product.Picture = CurrentProject.Path & "\" & "No_Pic.png" 'standaard afbeelding wordt gebruikt
Daarin wordt dus Path gebruikt.
Wat je tweede reactie betreft: die was gebaseerd op een aanname van mij die niet in jouw db zit. Ik ging er namelijk van uit dat je alle foto's in één keer op het formulier wilde laten zien, en niet in een successievelijke record reeks. Ik had al wat zitten klooien in de db van je andere vraag, en de uitwerking heb ik dus ook daar op gebaseerd. Ik heb het een beetje aangepast zoals ik het zou doen, en daarbij is de tabel tbl_User gesneuveld. Vond ik een duplicaat van tbl_Deelnemers (zelfde gegevens namelijk). Dus voor het overzichtelijk houden (voor de meelezers) heb ik daar één tabel voor gebruikt.
 

Bijlagen

  • Herkennen_fotos.rar
    56,5 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan