Wordt het niet eens tijd om de huidige db te posten? Als we je een werkend voorbeeld geven (en dat heb ik gedaan, zoals je al aangaf) dan kun je de code in beginsel prima overnemen in een andere dB. Maar dan moet je, zoals Peter al aangaf, wél de
complete procedure overnemen, inclusief de gebruikte bibliotheken.
Werken met VBA vereist wel iets meer dan het klakkeloos overnemen van code uit een ander bestand: op zijn minst moet je de
code snappen zodat je weet wat er gebeurt in het traject. Zo kan ik mij heel goed voorstellen dat je de foto's in een
andere map hebt staan dan in het werkende voorbeeld. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar je mag van een gebruiker die iets programmeert wél verwachten dat die persoon dat dan zelf kan aanpassen.
Dus, samenvattend: op zijn minst moet je, als je wilt programmeren, weten hoe de code werkt en wat er gebeurt, hoe je met de Stap modus fouten in een code kan opsporen en verbeteren en hoe je de juiste bibliotheken gebruikt. Zeg maar de grondbeginselen van programmeren kent.
HelpMij barst van de vragen van mensen die iets geautomatiseerd willen hebben (met VBA) maar die geen flauw benul hebben van wat ze doen, omdat ze niet kunnen programmeren en daar ook geen tijd in willen steken om het te leren. (Daarmee zeg ik overigens niet dat jij tot die categorie behoort

). En dat werkt natuurlijk niet. Als je nieuwe skills wilt leren en gebruiken, dan moet je daar nu eenmaal energie in steken.
Dus: graag een bestandje erbij!