fout in VBA code

jan62

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
ik heb een formulier gemaakt met daarop de volgende veldnamen boekid, titel, foto, als ik nu op veldnaam dubbelklik moet er scherm openen met de map boekfotos waar ik dan een foto kan selecteren die bij het boek hoorten deze dan plaatst in een afbeelding venster. Nu krijg ik de volgende foutmelding als ik dit doe (zie bijlage). Ik ben kort geleden hierbij ook geholpen bij een database over puzzels en daar werkt het prima. Ik heb gecontroleerd of er verschil zit in de VBA code en dat is niet het geval. Ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-06-09 203906.jpg
    Schermafbeelding 2025-06-09 203906.jpg
    11 KB · Weergaven: 14
  • Schermafbeelding 2025-06-09 203836.jpg
    Schermafbeelding 2025-06-09 203836.jpg
    44 KB · Weergaven: 15
Ik dubbelklik dus op de veldnaam foto om een map op de pc te openen en de foto te zoeken die bij dat boek hoort en die open ik en moet hij plaatsen in een afbeelding venster

Je hebt waarschijnlijk een bibliotheek niet geladen. Dan kan hij de FileFialog niet vinden. Ik zit op een tablet, dus een beetje lastig om aan te geven welke. Het makkelijkst is als je even in de puzzels db kijkt welke bibliotheken daar zijn geladen (in het menu <Extra>, <verwijzingen> (ook uit het hoofd :))). Het is in ieder geval een Microsoft (ik denk Office) bibliotheek.

Menu extra verwijzingen< heb gezocht maar weet niet precies waar ik dit moet vinden..

Het zijn dan ook twee acties: het menu <Extra> en de optie <verwijzingen>.

Hier dus:
verwijzingen.jpg

En je moet de verwijzing naar Microsoft Office 16.0 Object Library (of vergelijkbaar) aanvinken.
office.jpg

Het kan trouwens ook zonder die declaratie. In een vergelijkbare situatie (folder selecteren) heb ik:
Code:
Private Sub zoek_Click()

With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
    .Title = "Map selecteren"
    .InitialFileName = "c:\"
    If .Show <> 0 Then
        Me.Locatie = .SelectedItems.Item(1)
    End If
End With

End Sub

Ik heb het gevonden maar het werkt nog steeds niet hij blijft die foutmelding geven, ook de laatste vba code werkt niet

Dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand. In het menu <Foutopsporing> kun je de dB compileren. Daarmee spoor je eventuele fouten op die er (elders) in de dB zitten. Kijk eens wat dat oplevert.

@XPS
Code:
Private Sub zoek_Click()
  With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
      .InitialFileName = "c:\"
      If .Show  Then Locatie = .SelectedItems(1)<br>
  End With
End Sub

Zonder de <br>. Mag ik aannemen ;).

Terug
Bovenaan Onderaan