fout melding na uitvoeren query op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

proatbuul

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
63
Als ik gegevens invoer in een formulier krijg ik telkens de melding van conflicten als hij dan een toevoegquery uitvoer. Kan er zelf niet achter komen wat ik verkeerd doe. Misschien iets in vb op het formulier.

Wie kan me helpen??

Heb db bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • db1.zip
    41,5 KB · Weergaven: 31
de tabellen die je gebruikt zou ik herzien.

in de tabel adres staat de naam enz. van de deelnemer? hier is de deelnemerid de sleutel.
in de namen tabel staat alleen een ID en een naam? deze tabel heeft geen sleutel maar is wél geindexeerd op deelnemerid. in de index is afgedwongen dat deze uniek moet zijn.

als je nu twee keer dezelfde deelnemerid in deze tabel wilt hebben dan krijg je de foutmelding die je beschrijft.

ik snap niet veel van je tabellen.
 
Guus,

Hoe zou jij de tabellen dan indelen? Wil graag bij de invoer op het formulier duidelijk de splitsing maken in voornaam en achternaam. Deze kan ik dan apart op een rapport uitdraaien voor aanvragen van subsidie's. Verder op heb ik juist de samenvoeging nodig van de namen voor uidraaien op certificaten en diploma's. Dacht dat ik dit zo goed opgelost had. Weet dat ik nu dubbele gegevens bewaar.

Ben maar een beginner!!

groetjes

Proatbuul
 
in de tabel tblAdressen staan alle gegevens die je nodig hebt.
de tabel tblnamen voegt niets toe.

je kan de tabel koppelen aan je form en in je Current event zorgen dat je de naam samenvoegt.
Code:
me.txtNaam = tblAdressen.Voornaam & " " & tblAdressen.Tussenvoegsel & " " & tblAdressen.Achternaam
deze textbox is weliswaar read-only maar de rest van je form kan je veranderen en txtNaam veranderd mee.

Probeer eens wat.
 
Guus,

zoals ik al zei ben nog maar een beginnertje

als je wilt moet je me iets meer helpen. ben nu het spoor een beetje bijster. zou je de geposte db dit voor mij willen aanpassen dan kan ik zien hoe je het gedaan heb.

Please

Proatbuul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan