• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

fout met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou het is gelukt hoor.
Alleen heb ik nog 1 klein probleem.

Ik heb vlug eens gekeken en kom toch tot de volgende vraag , je begint om 7:40 , vul nu eens einde om 7:50 in ? dan moet je al 10 minuten terug keren aan je baas , ergens klopt de formule toch niet , ook zie ik nergens het naar huis gaan eten . Bekijk eens mijn tweede bestandje ( post #15 ) daar pas je aan om welk uur je recht hebt op pauze ( of de pauze in mindering komt ja/nee ) .
Ik kijk in een rustig moment of ik jouw bestandje kan uitwerken tot een oplossing .
Heb je ook al eens je formule ontleed ? bekijk jpeg

Laatst bewerkt:
Ik heb vlug eens gekeken en kom toch tot de volgende vraag , je begint om 7:40 , vul nu eens einde om 7:50 in ? dan moet je al 10 minuten terug keren aan je baas , ergens klopt de formule toch niet , ook zie ik nergens het naar huis gaan eten . Bekijk eens mijn tweede bestandje ( post #15 ) daar pas je aan om welk uur je recht hebt op pauze ( of de pauze in mindering komt ja/nee ) .
Ik kijk in een rustig moment of ik jouw bestandje kan uitwerken tot een oplossing .
Heb je ook al eens je formule ontleed ? bekijk jpeg

Daar ben ik het mee eens. Mijn idee hier achter, is dat ik alleen de dagen wil registreren die ik eerder naar huis gaat. Ik werk er nu bijna 20 jaar. Het is me nog nooit overkomen om voor 10:00 naar huis te gaan. Puur dat ik afhankelijk ben van bedrijfsvervoer.
Dus het is een simpele registratie.

Dat wil niet zeggen dat ik er niets meer aan doet. Ik blijf wel oefenen en proberen te verbeteren.

Die jij eerder gepost heb daar blijf ik wel van afkijken. Ik wil het wel zelf doen en als het niet lukt, dat ik hier heen komt. Vind het te makkelijk om het te laten doen voor me.

grt,

aart

Ik heb nog iets anders , nu is het de vraag vanaf welk uur worden de pauze's in mindering gebracht . Met jouw voorbeeldje heb ik al zitten worstelen , maar moet extra hulpkolommen gebruiken en het komt niet slim .

Bijlagen

wij beginnen om:

7:40 tot 9:40 dan is pauze 1.

10:00 tot 12:30 dan pauze 2

13:00 tot 16:30

Tussen 13:00 en 16:30 zit wel een pauze maar die hebben wij zelf er in gemaakt.
Dat is van vroeger appeltjestijd, dat is nu 10 minuten die worden gewoon door betaald.
Die reken ik niet als pauze.

Ik ben wel met een andere opmaak bezig, Kijk die af die je geplaatst heb in #9.

Alleen zit ik rustig de formule te bekijken. Dus het komt wel op zijn tijd.
IK heb nu een begin, als ik elke avond wat doet komt hij heus wel een keer af.

groetjes,

aart

Beste aarteland en Danny ;) ,
Ik probeer te begrijpen waar je naartoe wil , maar ergens ben ik verloren gelopen .
Zijn er vaste werktijden ? bv van 12 tot 20 uur of andere ?
In het verleden hebben we met Gime , Willen ( popipipo ) en ikzelf iets opgelost met vroeger en later werken met vaste uren , bekijk bijlage en wat voor de helpers een beter inzicht heeft is een voorbeeldje van de TS ( vraagsteller ) zelf zegt soms veel meer dan 200 woorden .

Kan iemand mij deze formule uitleggen. Hij staat op cel E41,

Hij is van de bijlage die gepost is in #9

=ALS(D41="";"";VERT.ZOEKEN($D41;$I$4:$L$6;KOLOM()-3;0))

=ALS(D41="";"";VERT.ZOEKEN($D41;$I$4:$L$6;KOLOM()-3;0))
=ALS(D41="";""; als D41 leeg is dan geen waarde , staat er wel iets dan VERT.ZOEKEN($D41 in de volgende tabelmatrix $I$4:$L$6 met als kolom index KOLOM()-3 ( verander je -3 naar -2 of andere getallen zal de uitkomst een andere kolom terug gevenen de ;0 staat voor het benaderen , hier kan je 0 , 1 of 2 invullen ook WAAR of ONWAAR

Bijlagen

• formule.jpg
    formule.jpg
    108 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
oké, dat begreep ik wel. Alleen ik wist niet wat er elke keer fout ging.
Nu ben ik daar wel achter, ik was lui kopieerde de formule in elke cel.

Nu doe ik het anders, ik doe cel voor cel en dan de formule via de formule opbouwer.
Nu gaat het al aardig.

Bedankt voor alles,

Ik sluit nu de topic( sluit hem niet, zeg wel dat die opgelost is) want ik weet nu meer van hoe en wat.

groetjes

aart

als ik hem af heb dan laat ik het wel zien

Beste aarteland en Danny ;) ,
Ik probeer te begrijpen waar je naartoe wil , maar ergens ben ik verloren gelopen .
Zijn er vaste werktijden ? bv van 12 tot 20 uur of andere ?
In het verleden hebben we met Gime , Willen ( popipipo ) en ikzelf iets opgelost met vroeger en later werken met vaste uren , bekijk bijlage en wat voor de helpers een beter inzicht heeft is een voorbeeldje van de TS ( vraagsteller ) zelf zegt soms veel meer dan 200 woorden .

hier ben ik weer,

Heb het draadje toch maar weer eens geopend. Heb namelijk een vreemd geval.
Als ik deze volgende formule kopieer en plak uit het bestand van #9

Dan werkt hij wel.
Wil ik het zelf doen dan werkt hij niet en dan moet ik de -3 na de haakjes van kolom in een -2 veranderen. Als ik hm niet veranderd dan zie ik dagdienst i.p.v. de tijd.

=ALS(C13="";"";VERT.ZOEKEN($C13;$F$4:$I$6;KOLOM()-3;0))

Ik werk zelf op een imac, op de windows heb ik het zelfde probleem.

Weet iemand of het instelfouten zijn.

Of is er iets anders aan de hand.

Groetjes,

aart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan