Fout na inbouwen upgrade kit (mobo, processor en geheugen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg alleen nergens een prompt om dat in te typen. Als ik de installeer-CD wil afbreken moet ik F6 drukken (staat onder in beeld), maar daar reageert'ie niet op. Ik moet dus de installatie sequence door, of herstelsequence, beide heb ik al gedaan, en dan start'ie opnieuw, maar dan ben ik weer terug bij af. Als ik niet al stapelkrankjorum was, zou ik het wel worden. Overigens heb ik in de BIOS nu gevonden waar ik de HDD kan kiezen, maar daar staat er maar één, en dat is de juiste.

Met mijn HDD gaat het goed. Iemand een slimme methode om een C prompt te krijgen, zodat ik die fixboot optie van Harry kan proberen?

Uh, even iets wat ik niet snap. Misschien heeft het er niets mee te maken, hoor, en misschien is het wel erg achterhaald, maar denk even mee. Ik heb net DOS 6.nogwat van het www geplukt, en dat op CD gebrandt. Op dit schijfje staat nu vanalles, waaronder ook een autoexec.bat bestand. Dat herken ik nog uit de DOS tijd! (Ja, zo oud ben ik al, ja.) Dus, schijfje in de probleem PC; schijffout! Zelfde mededeling als bij de HDD. Vreemd. Zoeken tegenwoordige PC's niet meer naar dit file om te starten?

Oh ja, ik ga er nu maar eens een nachtje over slapen. Ik ben nu toch niet meer helemaal helder...

Hugo

Nou, vanmorgen de HDD als secundaire in mijn eigen PC gehangen, geen probleem. Data veiliggesteld. Toen de HDD in z'n eigen (nieuwe) PC gehangen, en XP opnieuw geinstalleerd, geheel vers op vernieuwde, geformateerde partitie. Installatie succesvol, start-up niet. Ik snap er werkelijk niks meer van. In de BIOS staat alles goed, maar hij wil gewoon niet.

Iemand? HELP?

Nou, vanmorgen de HDD als secundaire in mijn eigen PC gehangen, geen probleem. Data veiliggesteld. Toen de HDD in z'n eigen (nieuwe) PC gehangen, en XP opnieuw geinstalleerd, geheel vers op vernieuwde, geformateerde partitie. Installatie succesvol, start-up niet. Ik snap er werkelijk niks meer van. In de BIOS staat alles goed, maar hij wil gewoon niet.

Iemand? HELP?
Dit kan helemaal niet.
Wanneer je namelijk Windows installeert, dan gaat hij op een gegeven moment herstarten en dan gaat ie pas verder met installeren. Maar dan is hij feitelijk al vanaf de harde schijf opgestart.
Dus ik vraag me af of je die installatie wel hebt kunnen afmaken?

Nope, kennelijk niet helemaal afgemaakt. Maar ik heb inmiddels het euvel gevonden; de platte kabel tussen MoBo en HDD was gaar. Ik kwam op het idee toen het ding in mijn eigen PC, met andere kabel, wel werkte. Ik had nog een nieuwe liggen, erop en voila, alles werkt. Wel jammer dat ik de HDD net geformateerd had, dat was dus niet nodig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan