fout tijdens het verzenden naar het programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonbon

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Beste mede forumleden,

ik heb deze vraag al enkele keren zien verschijnen in het forum maar daar heb ik de oplossing niet gevonden,

Vandaag wilde ik een document openen in office 2007
kreeg ik bovenstaande melding,
dit gebeurt zowel in word als in excel

Ik heb office opnieuw geïnstalleerd> geen resultaat
Ik heb systeemherstelpunt van enkele dagen geleden geïnstalleerd > geen resultaat,

Er is verder niets geks gebeurd ,
vanochtend werkte het nog normaal,

vreemde is dat als ik een document open vanuit > startknop > word > document openen ... dan gaat het wel ,
vanaf bureaublad of mijn documenten krijg ik de foutmelding ,

Windows 10

heeft iemand enig idee waar ik het probleem kan zoeken,

hartelijk dank voor jullie hulp

met vriendelijke groet

Koen

Laatst bewerkt:
Geen 100% zekerheid dat het hier aan ligt, bekijk het volgende (voor Excel, voor Word heb ik minder hulp):
In Excel 2007: Office knop -> Opties voor Excel -> Geavanceerd -> in sectie Algemeen kijken welke instelling je hebt staan bij "Andere toepassingen negeren die Dynamic Data Exchange (DDE) gebruiken"
Bij mij staat het uit en vlgs. mij ontstaat jouw melding als het juist aangevinkt is.

Voor Word kan je in Word zelf niets instellen/aanpassen. Je kunt de volgende instructie proberen, maar noteer (of fotografeer) wel eerst wat je had voordat je gaat wijzigen:
Go to Control Panel, Folder Options, File Types, scroll down to and select (XLS, XLSx, DOC or DOCx), click Advanced, select Open, click the Edit button. Now uncheck "Use DDE" and then put your cursor on the Application box, arrow all the way to the right and put in a space and then "%1" (include the quote marks), If there is a /dde remove it. Then OK your way out. Things should work quickly again.

Do this for each file type XLS, XLSx, DOC and DOCx.
Voor een plaatje hoe het er nu bij zou kunnen staan (OFFICE11 en het bestandspad kan jou anders zijn) is
dde.JPG

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geen 100% zekerheid dat het hier aan ligt, bekijk het volgende (voor Excel, voor Word heb ik minder hulp):
In Excel 2007: Office knop -> Opties voor Excel -> Geavanceerd -> in sectie Algemeen kijken welke instelling je hebt staan bij "Andere toepassingen negeren die Dynamic Data Exchange (DDE) gebruiken"
Bij mij staat het uit en vlgs. mij ontstaat jouw melding als het juist aangevinkt is.

Voor Word kan je hier in Word zelf wat mee doen. Je kunt de volgende instructie proberen, maar noteer (of fotografeer) wel eerst wat je had:
Go to Control Panel, Folder Options, File Types, scroll down to and select (XLS, XLSx, DOC or DOCx), click Advanced, select Open, click the Edit button. Now uncheck "Use DDE" and then put your cursor on the Application box, arrow all the way to the right and put in a space and then "%1" (include the quote marks), If there is a /dde remove it. Then OK your way out. Things should work quickly again.

Do this for each file type XLS, XLSx, DOC and DOCx.
Voor een plaatje hoe het er nu bij zou kunnen staan (OFFICE11 kan jou iets anders zijn) is
dde.JPG

Tijs.

Hartelijk dank voor je reactie Tijs,

Dit had ik al geprobeerd in Excel maar betreffende vakje was al uitgevinkt , dus ik denk dat het weinig zin heeft de hele riedel voor "word" te proberen aangezien het bij zowel word als excel gebeurd

Ik zou het met 1 bestandstype van Word proberen, bijv. DOCX
Werkt het voor bestanden met die extensie dan kun je de andere Word extensies op dezelfde manier instellen.

Mogelijk ook voor de Excel extensies (weer testen met 1 extensie, bijv. XLSX).

Tijs.

Staan de bestandsextensies nog wel aan Word en Excel gekoppeld?
Configuratiescherm, Standaardprogramma's, "een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen".

Staan de bestandsextensies nog wel aan Word en Excel gekoppeld?
Configuratiescherm, Standaardprogramma's, "een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen".

Beste Quander,
dank voor je reactie,
dat is is voor zowel word en excel het geval ......

Je schreef dat je Office opnieuw hebt geïnstalleerd. Hoe heb je dat gedaan; vanaf installatie CD of op een andere wijze?

Probeer het eens anders:
configuratiescherm, programma's en onderdelen, dan een rechtse klik op Office, wijzigen en tot slot repareren.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens anders:
configuratiescherm, programma's en onderdelen, dan een rechtse klik op Office, wijzigen en tot slot repareren.

ik krijg die optie repareren,niet

Ik krijg er 2

1e = programma is correct verwijderd,
2e weet ik niet meer ( ik wilde het nog n keer proberen maar nu krijg ik helaal geen opties meer )

alleen een blauw vierkant die zegt , de vereiste bestanden worden voorbereid .... en daarna niets meer ....

Verwijderen lukt ook niet?
Probeer dan met Ccleaner Office te verwijderen.

Edit : je HOORT de optie tot wijzigen / repareren te krijgen. Dit wijst erop / lijkt er sterk op te wijzen, dat de verwijdering die je eerder hebt gedaan (vandaag / vorige week) niet goed is gegaan, hetgeen zou kunnen verklaren waarom de problemen niet zijn opgelost na herinstallatie : registerinstellingen zouden wel eens ongewijzigd kunnen zijn gebleven.

Laatst bewerkt:
Verwijderen lukt ook niet?
Probeer dan met Ccleaner Office te verwijderen.

ps. je HOORT de optie tot wijzigen / repareren te krijgen. Dit wijst erop dat de verwijdering die je eerder hebt gedaan (vandaag / vorige week) niet goed is gegaan.

Ik heb hem uur geleden verwijderd en opnieuw geinstalleerd,
Maar vreemd inderdaad dat ik bij rechtermuisknop

2optie krijg

1 is verwijderen
2 is wijzigen ,

maar als ik wijzigen klik dan is er alleen een blauw vierkant die zegt , de vereiste bestanden worden voorbereid .... en daarna niets meer ....

zou ik office nog n keer proberen te verwijderen?

Laatst bewerkt:
Controleer op updates: In Word of Excel: Office-knop -> Opties voor Word (danwel Excel) -> Informatiebronnen kiezen, en dan in het rechterdeelvenster kiezen voor Controleren op updates
Office herstellen: In Word of Excel: Office-knop -> Opties voor Word (danwel Excel) -> Informatiebronnen kiezen, en dan in het rechterdeelvenster kiezen voor Diagnose uitvoeren

Overigens is er (sinds lange tijd) Service Pack 3 beschikbaar voor Office 2007. Mogelijk heb je die (nog) niet gedownload en geïnstalleerd: link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Controleer op updates: In Word of Excel: Office-knop -> Opties voor Word (danwel Excel) -> Informatiebronnen kiezen, en dan in het rechterdeelvenster kiezen voor Controleren op updates
Office herstellen: In Word of Excel: Office-knop -> Opties voor Word (danwel Excel) -> Informatiebronnen kiezen, en dan in het rechterdeelvenster kiezen voor Diagnose uitvoeren

Overigens is er (reeds lang tijd) Service Pack 3 beschikbaar voor Office 2007. Mogelijk heb je die (nog) niet gedownload en geïnstalleerd: link

Tijs.

Ik ga het proberen,
Heb zojuist office toch nog n keer verwijderd , maar zal na herinstalatie nog n keer reageren,

dank voor jullie hulp tot nu !!

Voor vandaag tot slot : ik heb Office 2007 al even niet meer, maar weet zo goed als zeker dat onder de Windows knop, (in dit geval de 4 raampjes), alle apps, onder Office een diagnosetool te vinden is. Misschien is dit hetzelfde als wat Tijs bedoelde, maar ik ken alleen deze 'benaderingswijze' in Windows om vanuit de Officesuite rechtstreeks de diagnose te starten, anders dus dan vanuit het configuratiescherm.

Voor vandaag tot slot : ik heb Office 2007 al even niet meer, maar weet zo goed als zeker dat onder de Windows knop, (in dit geval de 4 raampjes), alle apps, onder Office een diagnosetool te vinden is. Misschien is dit hetzelfde als wat Tijs bedoelde, maar ik ken alleen deze 'benaderingswijze' in Windows om vanuit de Officesuite rechtstreeks de diagnose te starten, anders dus dan vanuit het configuratiescherm.

dank je quander, ik ga het zo proberen, installatie is bijna rond ... anders wellicht morgen,

goede nachtrust gewenst !

@gast0225: Inderdaad bestaat dat ook, maar doet precies hetzelfde als wat ik eerder linkte.
Heet "Microsoft Office Diagnostische Gegevens" (oftewel, als bestandsnaam/procesnaam: OFFDIAG.EXE ). Kan gestart worden via het Start Menu van Office 2007 (submap "Microsoft Office-hulpprogramma's") of vanuit de Office-programma's zélf (zoals beschreven in mijn vorige posting).

Tijs.

Idd. dat was de naam van de tool die verscheen toen ik nog Off. 7 had (onder de Windows knop, Office, hulpprogramma's)

Idd. dat was de naam van de tool die verscheen toen ik nog Off. 7 had (onder de Windows knop, Office, hulpprogramma's)

SP3 uitgevoerd > geen resultaat

diagnostische gegevens gedaan >

1 probleem gevonden
1 probleemopgelost

vervolgens start ik word document en .... jawel ..... het werkt weer,
vervolgens een excel document .... helaas
daarna nog n word document .... helaas

vervolgens diagnostische gegevens opnieuw uitgevoerd ,
weer
1 probleem gevonden
1 probleemopgelost

helaas opent er geen office document ,

Ik ga proberen paar uurtjes te slapen nu ....

welbedankt voor de assistentie !

PS wat zo vreemd is dat tot vanochtend office 2007
prima heeft gedraaid op mijn windows 10

Laatst bewerkt:
Optie 2,5,6 en 7 die Microsoft hier bespreekt heb je geloof ik nog niet geprobeerd?

En als dat ook allemaal niet helpt : dan maar eens tool als Ccleaner gebruiken na het verwijderen van Office (met name de registercleaner), want dan is het nog altijd mogelijk dat er dingen in het register blijven hangen die bepaalde (corrupte) instellingen 'vasthouden'.

Je hebt niet nog een andere versie Office op de machine staan of recentelijk nog gehad?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan