Fout tijdens laden besturingsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Elke keer wanneer ik Windows XP probeer te installeren, krijg ik voordat ik Windows XP kan laden, de foutmelding : Fout tijdens laden besturingsysteem. Ik weet niet wat ik moet doen

Hoi,
mogelijke oorzaken: geen Sata-drivers aan boord, beschadigde cd, beschadigde schijf enz. Kortom vele oorzaken zijn mogelijk.
Geef daarom ff aan hoe je XP probeert te installeren, vanaf de originele install. cd, middels een recovery-opdracht enz. Is het een laptop, desktop etc.
Wat meer info zou welkom zijn. :D

Excuses daarvoor. Had de openingspost met wat haast geschreven.

Ik probeer Windows XP gewoon met de installatie CD te installeren. Hij start goed en wel op, dan kom ik in een scherm waar ik de partite moet selecteren waar ik Windows XP wil installeren. Nadat dat gedaan te hebben installeert hij wat bestanden, en start mijn computer (Desktop) opnieuw op. Na het opnieuw opstarten krijg ik : Druk op een toets om via de CD op te starten......(ik wacht totdat ik verder kan)Fout tijdens laden besturingsysteem.

Ik heb dit nog nooit eerder gehad en kon altijd Windows XP met dezelfde CD installeren.

Dit probleem treedt op als het BIOS van de computer de capaciteit van de vaste schijf waarop u Windows XP installeert, niet op de juiste manier beheert of ondersteunt.
Computers met een AWARD BIOS 4.5x bv. hebben een capaciteitsbeperking van 33,8 GB.
Kijk hier voor meer informatie: http://support.microsoft.com/kb/326676/nl

Nog steeds blijf ik het raar vinden. Ik heb altijd Windows XP via de zelfde manier geinstalleerd. Ik formateer de harde schijf altijd voordat ik een besturingsysteem ga installeren. Messchien heeft het te maken met de capaciteit van de partitie? Messchien moet ik een nieuwe aanmaken?

spartacusbloods zei:
Messchien heeft het te maken met de capaciteit van de partitie? Messchien moet ik een nieuwe aanmaken?
Hoe groot is de partitie?

Misschien zitten de kabels v/d harde schijf gewoon los. Check dat eens ff...

Hoi,
je maakt toch niet per ongeluk de fout om, na het kopiëren van de installatiebestanden naar de schijf, wederom op een toets te drukken om van de cd op te starten?

Nee dat is het ook niet. Ik heb het net nog een keer geprobeerd, geformateerd in NTFS, en de bestandjes geinstalleerd. En nog wil hij niet opstarten. Erg vreemd.

Laatst bewerkt:
CMOS-batterij bijna leeg en houdt instellingen Bios niet meer vast, ik roep maar wat. Brakke schijf o.i.d. Je hebt niet toevallig nog een schijf liggen om te testen?

Nee helaas heb ik niet nog een schijf om het te testen. En ik weet niet wat CMOS-batterij is. Zou je dat willen uitleggen aan mij?

Hoi spartacusbloods,

Ik ken het wel bij mij was dat door dat er een vuiltje op de installatie cd van xp zat waardoor een bestand niet goed tijdens de installatie op de harde schijf werd gezet.
Het vervelende van xp was dat hij na dat de installatie weer opnieuw werd gedaan hij steeds verder wilde gaan met setup van de oude installatie dus ook weer de zelfde fout melding.

Heb je meschien al geprobeerd eerst de installatie cd goed schoon te maken en dan de partitie verwijderen en daarna weer de partitie opnieuw maken en dan te formateren en installeren ?

b.t.w: De CMOS batterij verzorgd de stroom voor het geheugen waar de BIOS op staat.

Ik begin er achter te komen wat het is :). Maar ik vind het nog steeds erg vreemd. Messchien toch maar eens kijken naar een Linux Distro als het niet anders kan. Want Windows 7 wil het ook niet echt perfect doen op 1 gig RAM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan