Fout tijdens laden besturingsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Ik weet dat ik al eerder deze vraag stelde, maar daar kreeg ik geen antwoord uit.

Wanneer ik Windows XP probeer te installeren, stuit ik op een vervelend ding, na het herstarten na de (voor) installatie van XP, krijg ik de foutmelding : ' Fout tijdens laden besturingsysteem'.

Wat moet ik doen?

probeer op een harde schijf met een andere bestands indeling
of een grotere harde schijf

ik heb zelf geen harde schijven meer, is er geen andere mogelijkheid om Windows XP te kunnen installeren?

Als je niet SP2 of SP3 in je XP installatie-cd geïntegreerd hebt kan het zijn dat je een te grote C: partitie hebt gemaakt.
Maak de C: partitie niet groter dan 100000 MB, en installeer dan opnieuw op de C: schijf.

Tijs.

Nee dat is het niet, de partitie is rond de 75 gig. Zelf ben ik ook het internet rond gaan wezen speuren en kwam wat commands tegen om in de recovery consolse te gebruiken, namelijk FIXBOOT en FIXMBR. Dit heb ik geprobeerd zonder resutlaat. Heb ook alle partities verwijderd en 1 aangemaakt. Ik weet zelf ook niet meer wat ik zou kunnen doen eigenlijk. Het is wel vreemd, de enige OS die ik er niet op kan zetten is XP, Windows 7 en elk ander Linux distro werkt er wel gewoon op, dus ik denk dat het heeft te maken met XP zelf, ik heb al meerdere CD's van XP geprobeerd.

Dit even voor alle duidelijkheid.

Even een kleine samenvatting van wat ik gedaan heb :

- Heb heel de harde schijf leeg gemaakt en 1 nieuwe partitie aangemaakt, geen succes.
- Heb die partite in NTFS geformateerd.
- Heb in de Windows XP recoveryconsolse 'FIXBOOT en FIXMBR' ingevoerd, geen succes.

Ik weet niet meer wat ik anders zou kunnen doen.

Misschien in de BIOS van de computer bootsector bewaking aanstaan? Heet in mijn BIOS "Boot virus detection".
Die moet je uitschakelen.

Tijs.

Ik kan me heel slecht voorstellen dat je wel andere OS'sen geïnstalleerd krijgt op die schijf en XP niet.
Het zou toch aan de installatie cd's moeten liggen volgens mij, je zegt wel dat je er verschillende hebt gebruikt, maar als het allemaal kopieën van dezelfde bron zijn dan schiet het niet op.

Precies, dit vind ik ook erg raar. Ik zal van het weekend een ander kopie van XP proberen te bemachtigen. Maar zou het aan iets anders kunnen liggen?

Meerdere versies van XP proberen, heeft geen zin. Allemaal hetzelfde resultaat. Zelf begin ik te denken dat ik ergens iets vergeten ben, een foute instelling in BIOS messchien? Ik weet het zelf in ieder geval echt niet meer.

na het herstarten na de (voor) installatie van XP, krijg ik de foutmelding : ' Fout tijdens laden besturingsysteem'.
Volgens jouw info vindt hij wel de schijf anders kan hij de installatiebestanden niet naar de schijf kopieëren.
Hij kopieert toch die bestanden of niet soms? Of bedoel je iets anders met "voorinstallatie"?

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar ik snap nog steeds niet wat je quote er mee te maken heeft, of ben ik nu dom?

Laatst bewerkt:
Als je alle procedures hebt doorlopen en hebt aangegeven op welke schijf/partitie Windows moet worden geïnstalleerd enz. dan worden vanaf je installatie cd bestanden gekopieerd naar je HDD, pas als dat is gebeurd wordt er ge-herstart en begint de eigenlijke installatie.
http://www.windowscorner.com/winxp/installatie/Windows_XP_installeren.php
De fout die je mss maakt is om bij de herstart opnieuw op een toets te drukken, wat je dus niet moet doen.

Laatst bewerkt:
Nee tijdens het herstarten druk ik niet op een toets, en dat klopt. En dat maakt dit nog merkwaardiger, hij zou gewoon moeten opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan