Fout! Verwijzingsbron niet gevonden bij kruisverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAwesome

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
36
Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie. Hierin zitten zo'n 50 figuren. Deze heb ik allemaal een bijschrift gegeven zodat ik d.m.v. kruisverwijzingen kan refereren naar de figuren. Dit is natuurlijk een erg handige functie bij zoveel figuren.

Het probleem wat ik nu heb, is dat als ik de kruisverwijzingen ga bijwerken dat ik de foutmelding 'Fout! Verwijzingsbron niet gevonden' in beeld krijg. Ik heb opgezocht waardoor ik dit krijg en krijg als antwoord dat dan de bron, in dit geval het bijschrift bij een figuur, niet meer bestaat. Dit is niet het geval want ik heb geen een figuur verwijderd.

Het vreemde was dat ik afgelopen woensdag alle verwijzingen opnieuw had gekoppeld, vervolgens ging ik printen en was alles weer weg. Ik kreeg dus weer de melding. Later opende ik het bestand weer maar toen stonden de verwijzingen gewoon goed op mysterieuze wijze. Toen ik het weer ging printen of een PDF van ging maken kreeg ik weer de melding in beeld. Als ik nu weer bijwerk krijg ik ook de foutmelding.

Ik werk zowel thuis als op mijn stage met Office 2013. Op mijn stage log ik in via een server (via Citrix). Thuis log ik gewoon lokaal in. Op beide locaties het probleem.

Graag hoor ik of jullie oplossingen hebben.
 
Helaas, dat is niet de oplossing. De eerste link zegt dat het item in het document niet meer bestaat. Dat is dus niet het geval. De tweede linkje geeft eigenlijk ook niet het antwoord.

Het enige wat ik kan bedenken, maar dat is misschien heel erg ver gezegd en een pure gok, is dat je net als in een browser iets van een cache hebt. Een extra locatie waar kleine bestanden worden opgeslagen die ervoor zorgen dat een programma goed werkt. Misschien dus dat er op een andere locatie op de computer deze verwijzingen staan opgeslagen? Als ik dan het bestand upload naar Dropbox om er thuis mee te werken dat dan deze bestandjes niet mee gaan en als ik later inlog op mijn stage dat ik dan via een andere server werk o.i.d.
Ik laat mijn fantasie nu ook maar op de vrije loop:p

Mocht jij, of iemand anders, een oplossing vinden dan hoor ik het graag. Om nou nog een keer alles bij te moeten werken is ook zoveel werk. Graag ook tips of ik het bijwerken kan uitzetten als ik op printen druk of er een PDF van maak.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de hulp manamana, maar ik heb tot vandaag dan niks verwijderd. Dan is het vreemd dat hij die melding geeft. Vandaag heb ik figuur 1 verwijderd en ik snap dat alle verwijzingen naar figuur 1 dan die melding geven. Ik verwacht dan alleen wel dat dan verwijzingen naar figuur 2 wel worden bijgewerkt omdat dat inmiddels de functie is van verwijzingen. Dit is niet wat er nu gebeurt.

OctaFish, ik zal proberen een voorbeeld document te maken. Ik kan uiteraard niet mijn scriptie uploaden i.v.m. geheimhouding ed. Hopelijk krijg ik dan ook foutmeldingen bij een nieuw bestand maar het kan zijn dit pas morgen komt (als er een nacht overheen is). Vorige week had ik namelijk op de dag zelf geen problemen met bijwerken maar wel de volgende dag.
 
Oke uiteraard krijg ik bij mijn voorbeeldbestand nu niet deze foutmeldingen. Dat zul je altijd zien... Dan een andere vraag, ik ga dan binnenkort de verwijzingen opnieuw koppelen maar dit is dus nu al twee keer mis gegaan. Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat, wanneer ik het bestand opsla als PDF of ga printen, de verwijzingen niet worden bijgewerkt? Lijkt me dat dit gewoon aan- en uitgezet kan worden m.b.v. een vinkje maar ik zie dat niet nergens staan in de opties. Het lijkt me nogal vreemd als dit niet uitgezet kan worden.
 
Na nog een tijdje zoeken gevonden waar ik het bijwerken kan vergrendelen. Ga naar Bestand --> Koppelingen naar bestanden bewerken (rechts onderin) --> selecteer alle bestanden en druk op vergrendelen. Dit zorgt ervoor dat bij het opslaan en afdrukken niet alles wordt bijgewerkt.

Rust nog steeds de vraag hoe het nou kan dat opeens alle verwijzingen weg zijn en ik ze opnieuw moet bijwerken. Ik denk doordat er om een of andere reden de bestanden toch ergens anders zijn opgeslagen. Als ik naar het scherm ga om de koppelingen te vergrendelen dan staat er achter 'Bronbestand' een locatie die ik totaal niet herken. Het komt terecht in de map 'Temporary Internet Files'. Dat lijkt me wel een vreemde locatie.
Mocht iemand weten waardoor dit komt dan ben ik erg benieuwd.
 
Dat is ook zo. Dit is wat er gebeurt met de dingetjes in die map. (begrippen) zie linkje

Normaal sla je documenten op in de map mijn documenten. Of als je zelf een naam geeft aan een map.

Bijvoorbeeld (documentenMrawesome) en sla daar alles in op

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/view-temporary-internet-files#1TC=windows-7

Mogelijk bruiKbaar van wat er allemaal kan gebeuren, en waar ze worden opgeslagen zoal.

http://sevenbits.nl/probleemoplossing/mappen_niet_te_openen_toegang_geweigerd.html
 
Laatst bewerkt:
Ja dat er bestanden in de Temp files komen begrijp ik wel in een browser. Ook kan ik me voorstellen dat dit bij Word en andere office programma's zo werkt maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat op die locaties kruisverwijzingen worden opgeslagen. Lijkt me dat de kruisverwijzingen gewoon IN het Worddocument moeten staan en ongeacht welke locatie de gebruiker zich bevindt geen problemen moet ondervinden bij het vernieuwen van de verwijzingen.
 
Omdat je zei en schreef. Het komt terecht in de map 'Temporary Internet Files'. In je eerdere bericht. En ja de kruisverwijzing staat in het word document
 
Ja snap ik. Ik heb het nu thuis nog een keer gecheckt. De locatie van het bestand is nu op mijn lokale pc en als ik dan kijk waar het bronbestand zich bevindt dan staat deze gewoon in de map van het Word document. Dat het bestand de locatie Temporary Files aangaf op mijn werk, komt waarschijnlijk omdat ik daar inlog via Citrix, dus via internet.

Ik denk dat ik geen andere keuze heb dan op het laatste moment alle kruisverwijzingen bij te werken, opnieuw te koppelen en vervolgens te vergrendelen voor ik er een PDF van maak en de scriptie inlever.
 
Dat zou inderdaad wel het geval zijn. Ik hoop dat het dan werkt. Succes.
 
Thanks. Zal de vraag markeren als opgelost. Niet dat het werkelijk is opgelost want het verklaart nog steeds niet waarom de verwijzingen van figuur 33 en verder weg zijn nadat bijv. figuur 2 is verwijderd. Hij zou alles door moeten rekenen. Maar goed, denk dat het misschien een foutje is in Word bij zoveel verwijzingen naar figuren, paragrafen, bladwijzers etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan