foutcode 0x80242006 bij installatie KB934238

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik krijg de update KB934238 steeds maar niet geïnstalleerd. Foutcode: 0x80242006. Ik heb al in de nieuwsgroep van Microsoft gezocht en op de update website. Ik kom wel tegen dat meer mensen het probleem hebben, maar een echte oplossing kan ik niet vinden. Weet iemand van jullie wat het probleem precies inhoudt (en of het 'erg' is), waardoor het komt en/of hoe ik het op kan lossen?

Laatst bewerkt:
Legale Windows? Probeer dit dan eens:

1. Stop de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
b. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter:
net stop wuauserv

2. Registreer het bestand Wups2.dll. Ga hiervoor als volgt te werk:a. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op Enter:
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
Opmerking Typ voor een computer met Windows XP Professional x64 Edition de volgende opdracht en druk op Enter:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll
b. Klik in elk bevestigingsbericht dat wordt weergegeven op OK.

3. Start de functie Automatische updates. Hiertoe typt u de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en drukt u vervolgens op Enter:
net start wuauserv
4. Sluit de opdrachtprompt af. U doet dit door exit te typen en op Enter te drukken.

Dat is snel!! Ontzettend bedankt!
Het is een legale Windows XP home versie; zat op de computer toen ik hem kocht.
Ik ga dit proberen. Ik laat nog even weten hoe het afloopt.

Helaas, het helpt niet! Ik krijg nog steeds de update niet geïnstalleerd. Volgens mij wordt 'ie niet eens gedownload; ik krijg meteen de melding dat het installeren is mislukt. Ik had op de website van Windows gelezen dat het met een andere update (framework 3.0) te maken had, omdat ik een Nederlandse Windows versie heb. Dan moest je een language pack daarvoor downloaden en installeren. Dat heb ik gedaan, maar ook dát helpt niet.

Ik kreeg een berichtje met de vraag of dit probleem opgelost is. Dat is niet het geval. Ik hoop van harte dat iemand de oplossing weet!!

Lees dit eens door. Een gedeelte hiervan is hierboven gemeld, maar lees het ook zelf eens door. Er staat tenslotte nog een oplossing.

Dank voor de tip! Ik denk alleen niet dat dit echt de oplossing is. Ik heb Windows niet hersteld. En het is écht alleen die ene update die 'ie niet pakt...... De rest gaat prima met updaten.

Ik zou toch de tweede oplossing van die link proberen, nee heb je, ja kun je krijgen...

Ik heb dit probleem zo net ook gekregen. Een legale xp versie nieuw geinstalleerd op een geformateerde HDD.

Bovenstaande 2 oplossingen geprobeerd zonder resultaat.

Dit werkte echter wel:

Om het probleem op te lossen moet je een soort languagepak voor gedeelde componenten downloaden van microsoft. Na die geinstalleerd te hebben verdwijnt de fout als sneeuw voor de zon :-)

Hoe te werk:

1. Ga naar: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/en/default.asp

2. Installeer het active x bestand zoals staat beschreven op de website (veilig: is website van microsoft)

3. tik in het zoekvenster in: KB934238

4. Voeg de 2de update (uitgaande dat je windows xp home/pro gebruikt) toe het gaat om de update met een grote van 4 MB. (dus niet die van 3,6)

5. druk rechts bovenin op mandje weergeven

6. Druk op downloaden en geef een download folder op

7. In de download map tref je nu 2 bestanden. 1 bestand is de update die bij mij mis ging maar mogelijk niet bij jou van toepassing is. Daarom vraag ik je om alleen de update met in de bestandsnaam xpsepsclanpack te starten en de andere update te verwijderen van de computer.

8. Na de installatie ga naar windows update en download de resterende updates.

Een late reaktie. Toch vond ik het wel even goed het te delen om andere mensen het zoekwerk te besparen.

Groet,

Suikerklontje.

Ontzettend bedankt voor het delen suikerklontje. Ik heb alles gedaan wat je zei. Het installeren van het betreffende bestand ging prima. Maar het helpt niet. Ik kan nog steeds de update niet installeren!

Ik heb dit probleem zo net ook gekregen. Een legale xp versie nieuw geinstalleerd op een geformateerde HDD.

Bovenstaande 2 oplossingen geprobeerd zonder resultaat.

Dit werkte echter wel:

Om het probleem op te lossen moet je een soort languagepak voor gedeelde componenten downloaden van microsoft. Na die geinstalleerd te hebben verdwijnt de fout als sneeuw voor de zon :-)

Hoe te werk:

1. Ga naar: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/en/default.asp

2. Installeer het active x bestand zoals staat beschreven op de website (veilig: is website van microsoft)

3. tik in het zoekvenster in: KB934238

4. Voeg de 2de update (uitgaande dat je windows xp home/pro gebruikt) toe het gaat om de update met een grote van 4 MB. (dus niet die van 3,6)

5. druk rechts bovenin op mandje weergeven

6. Druk op downloaden en geef een download folder op

7. In de download map tref je nu 2 bestanden. 1 bestand is de update die bij mij mis ging maar mogelijk niet bij jou van toepassing is. Daarom vraag ik je om alleen de update met in de bestandsnaam xpsepsclanpack te starten en de andere update te verwijderen van de computer.

8. Na de installatie ga naar windows update en download de resterende updates.

Een late reaktie. Toch vond ik het wel even goed het te delen om andere mensen het zoekwerk te besparen.

Groet,

Suikerklontje.

Dank je Dit werk bij mij. Probleem weer opgelost

Groet Arnold

Fijn dat het bij jou wel werkt. Ik heb het probleem helaas nog steeds niet op kunnen lossen.

Kun je iets specifieker zijn......hier snap ik niets van. Alles wat in deze topic is aangeboden heb ik in ieder geval gedaan. Ik heb ook altijd keurig alle beschikbare updates geïnstalleerd via Windows. Alleen lukt dat met deze specifieke update dus niet...... Ik neig ernaar de melding gewoon uit te zetten en hem maar gewoon níet te installeren. Het is geen beveiligingsupdate, dus misschien is het niet zo 'n ramp het gewoon zonder te doen. Of wel......?

Als je probleem nog niet opgelost is, probeer eens het programma: Dial a fix.
Ik kreeg geen enkele update geinstalleerd en d.m.v. dit progje werd het probleem verholpen. Ook de installatie van KB934238 kreeg de melding: "Mislukt" (dus niet de foutcode die jij aangeeft). Na het uitvoeren van Dial a fix werd ook dit probleem verholpen.
Succes.

Bij de reacties op dit programma lees ik ook minder positieve berichten. Ik denk dat ik er dus liever niet aan begin. Inmiddels ben ik terug geweest naar de winkel i.v.m. een ander probleem (staat ook wat over op dit forum; het tijdprobleem) en heb ik meteen deze updatefout voorgelegd. Het is niet op te lossen. Alle instellingen enzo zijn goed. Uiteindelijk heb ik de melding voor deze update maar gewoon uit gezet. Hij is gelukkig niet zo belangrijk. Overigens konden ze het tijdprobleem ook niet oplossen. Ze hebben wel weten uit te vogelen dat het iets in Windows is. Ik kan dus de tijd in de BIOS veranderen als we overgaan van winter naar zomertijd en/of andersom. Dan gaat het wel goed.

Bij de reacties op dit programma lees ik ook minder positieve berichten.
Ooh?! Kan je daar wat specifieker over zijn? Ik heb zelf ook ff gegoogled maar ik kom niks negatiefs tegen. Sterker, een WindowsXP gebruiker schrijft dat Microsoft zelf, DialAFix heeft aangeraden als oplossing voor zijn/haar update probleem.
Voor wat betreft je klok; inderdaad niet zo belangrijk. Kleine moeite om 2x per jaar de tijd in het BIOS te veranderen.

Ik krijg een pagina van Tweakers.net bovenaan in Google. Daar las ik reacties over dat een aantal dingen niet meer werkten nadat het programma gebruikt was. Daar was dan ook wel weer een oplossing voor. Maar het klonk als een hoop gedoe. Bovendien verandert het programma alleen maar instellingen. Daar is in de winkel naar gekeken; alle instellingen zijn goed. Dus neem ik liever niet het risico dat dingen niet meer werken zoals ik het wil straks, voor die ene update, die eigenlijk niet zo belangrijk blijkt te zijn. Vandaar deze beslissing.

Oké:o, deze neem ik aan. Ik zie niet echt aantoonbare problemen met het progje. Komt op mij meer over als foutieve instellingen wellicht door gebruikers zelf veroorzaakt.
Het gaat mij er niet om, om je te overtuigen o.i.d. In geen geval!! Ik ben alleen zelf benieuwd naar klachten over dit progje, juist omdat het mij meermaals uit de problemen heeft gehaald zonder side-effects:thumb:

Je moet inderdaad weten wat je doet met dit programmaatje en dat zou ik dus ook niet echt weten. Dus begin ik er liever niet aan. En ik denk ook niet dat het wat op zou leveren omdat het niet aan instellingen ligt volgens de leverancier. Die heeft van alles gecheckt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan