• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutieve weergave "totaal"-kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesta1983

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2013
De "totaal"-kolom wordt foutief weergegeven. Ik zou hier het totaal (in u:mm uitgedruk) moeten hebben van cellen F11 en J11. Is er iets fout met de 'getalnotatie'?
Ik heb vanalles geprobeerd. Maar strand steeds op hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik de formule dien aan te passen?

Merci.

Bekijk bijlage Personeel 2013_TEST.xls

nesta,

dat komt door het feit dat Excel met de standaard instellingen niet kan rekenen met negatieve tijden!
Een mogelijke oplossing is om de instelling bij Extra > Opties > tabblad Berekenen "Datumsysteem 1904" an te vinken

nesta,

wat zou de uitkomst moeten zijn van F11?

nesta,

wat zou de uitkomst moeten zijn van F11?

de uitkomst van F11 moet -150 zijn (hetzij 2,5 uur dat ze te weinig hebben gewerkt in dit geval...ze moeten 8,5 uren op de werf zijn incl. 30min middagpauze).
Ze hebben (in het voorbeeld) slechts 6 uren gewerkt (van 7:30 tot 13:30).
Ik moet dus bij de "-150" de "60"min bijtellen wat dus als resultaat "-90"min zou moeten geven.

kijk hier eens naar.....

Bijlagen

Bedankt man!!!!
Waarom delen door 1440? Gewoon om het principe te snappen.

als excel rekent met tijd, dan staat

1 = 1 dag = 24 uur = 1440 minuten = 86400 seconden

wat je uitrekent zijn minuten, maar dan niet als deel van een dag.
Om toch de tijdsweergave te kunnen hanteren deel je door 1440 en geef je de betreffende cel een tijdsopmaak mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan