foutjes op schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk Bakker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Er zitten een paar kleine foutjes op mijn schijf.
CHKDSK geeft dat aan. en CHKDSK /F werkt niet.
Met norton diskdokter kan ik het ook niet repareren, omdat hij telkens aangeeft dat er een ander systeem aan het werk is??
Wie heeft de oplossing.

Heb je al een uitgebreide schijfcontrole geprobeerd?

Hoe vreemd het ook klinkt, maar die kan ik niet vinden.
Normaal bij systeembeheer, maar ???

Als je via Start > Uitvoeren > CHKDSK /F intikt > OK, dan moet Windows aangeven dat dit niet nu kan, maar wel na een herstart. Zolang Windows in de lucht is kun je dit soort akties inderdaad niet uitvoeren.

En schijfcontrole vindt je bij de Eigenschappen van de Schijf.

O, nou dan heb ie het gedaan, maar ik heb daarna nog een keer met chkdsk een controle uigevoerd , en nog steeds niet goed.
En schijfcontrole kan ik echt niet vinden ( ook niet met de optie zoeken ) eigenschappen van de schijf ook niet.

Tijd voor een nieuwe schijf denk ik.

Hallo

Is er nog garantie op ???????

Uiteraard "data" veilig stellen en ..... alvorens deze verticaal te klasseren zou ik hem eerst nog eens laten "checken' d.m.v. diag. soft fabrikant en ..... hem ook eens formatteren onder d.o.s. , veel kans dat alles terug o.k. is ......

In extremis..... een goed prg is "spinrite" , checkt schijf volledig en markeert "bad" clusters , indien dit prg'tje o.k. meld , kun je ervan uitgaan dat deze schijf terug o.k. is , en dit voor vele jaren ...... (let wel , deze check duurt uuuuuren .......)

Peter

Om hem te formateren gaat me te ver, hij werkt sinds kort als een tierelier, allen het defragmenteren deed hij niet zo netjes.
Toen heb ik met Voptxp bij tools X free space gedraaid, dat deed hij maar voor de helft.

En toen het verhaal hierboven.

Geplaatst door Dirk Bakker
schijfcontrole kan ik echt niet vinden ( ook niet met de optie zoeken ) eigenschappen van de schijf ook niet.
Ga in "verkenner " of "deze computer" naar je schijf>(rechtermuisknop)eigenschappen>
extra>foutcontrole(schijfcontrole) doe wel een uitgebreide controle.
Zet dus vinkjes bij:
"Fouten in het bestandssysteem automatisch controleren",
"Beschadigde sectoren zoeken en repareren".
(Dit kan lang duren)
Doe dit voor elke partitie(schijf)die je op die hardeschijf hebt.

Laatst bewerkt:
Zo, dat is pas duidelijk.
Bedankt, ik ga het gelijk proberen al duurt het een dag.

Laat het inderdaad vanacht doen vooral als je een grote schijf/partitie hebt.:)

Nou, ik heb het zo gedaan, hij deed het niet gelijk maar bij het opnieuw opstarten.
Maar hij geeft nog steeds aan dat de eerste cluster ongeldig is.
En 2cc4c59d.pf vermeld hij ook.

Nou bedankt allemaal.
Maar ik kom er niet uit, en om helemaal op nieuw te beginnen zie ik niet zitten.
Hij werkt goed, het is alleen maar het defragmenteren wat niet mooi gaat.
Zolang het ga, doe ik het er maar mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan